۲۵۰ واحد مسکونی تا پایان مرداد ماه و بقیه تا پایان مهر ماه تحویل مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی خواهد شد.

۷۵۰ واحد مسکونی بزودی تحویل مددجویان کمیته امداد می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مجید الهی راد مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: هزار و ۴۶۷ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد استان در سیل اخیر کاملا تخریب شد که ساخت ۳۷۷ واحد آن اجرایی شد.

الهی راد اهدای یک هزار و ۴۴۷ جهیزیه با ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و تامین شهریه ۹۶۹ دانشجو با یک میلیارد و صد میلیون تومان اعتبار را از خدمات سال گذشته عنوان کرد و افزود: در این مدت، شهریه شش هزار و ۵۰۰ دانش آموز با ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار، پنج میلیارد تومان کمک بلاعوض به ۷ هزار خانوار پرداخت شد.

او با اشاره به اینکه ۱۷ درصد جمعیت خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند، اظهار کرد: نیمی از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، زنان سرپرست خانوار و مابقی خانواده‌هایی می‌باشند که مردان به علت بیماری یا از کار افتادگی ناتوان هستند.

الهی راد گفت: ۶۵ درصد از ۱۰ میلیارد تومان زکات پارسال، برای نیاز‌های مردمی و بقیه برای طرح‌های عمرانی هزینه شد.

مدیر کل کمیته امداد با تاکید بر اینکه برنامه‌های فرهنگی این نهاد در کنار سایر خدمات برای مددجویان اجرا می‌شود، افزود: اردو‌های زیارتی مشهد مقدس و قم، اجرای طرح وارثین برای دانش آموزان و طرح سدید برای دانشجویان از جمله برنامه‌های فرهنگی این نهاد است.

خراسان شمالی، شش هزار و ۵۰۰ فرزند یتیم و ۲۲ هزار حامی دارد که اکثر این حامیان خارج از استان هستند.

۴۴ هزار خانوار، زیر پوشش خدمات مسکن، درمان، اشتغال و مستمری بگیری کمیته امداد خراسان شمالی هستند.

انتهای پیام/د

۷۵۰ واحد مسکونی بزودی تحویل مددجویان کمیته امداد می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.