مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ویژه برنامه‌های بیست و سومین یادروز حافظ را اعلام کرد.

اعلام ویژه برنامه‌های یادروز حافظبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در جمع با خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های بیست و سومین یادروز حافظ، اظهار کرد: برنامه‌ها از روز ۱۸ مهرماه با افتتاح نمایشگاهی از آثار نگارگری با موضوع حافظ در تالار حافظ شروع می‌شود.

او ادامه داد: روز ۱۹ مهرماه ساعت ۱۹ بعد از ظهر برنامه بزرگداشت حافظ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار فارس، امام جمعه شیراز و مسئولان کشوری و استانی در آرامگاه این شاعر بزرگ برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: از هنرمندان، ادیبان و پژوهشگران کشور و استان برای حضور در این مراسم دعوت شده است.

سهرابی تصریح کرد: برای روز ۲۰ مهرماه در ۲۹ شهرستان برنامه ویژه‌ای به مناسبت یادروز حافظ برگزار می‌شود.

او اضافه کرد: برپایی نمایشگاهی از یکی از خوشنویسان حافظ نویس در کشور روز ۲۰ مهرماه ساعت ۱۸ بعد از ظهر و دعوت از اساتید برجسته کشوری از دیگر برنامه‌های یادروز حافظ  است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: از برنامه های جنبی یادروز حافظ، گلباران آرامگاه حافظ با حضور فرهنگوران استان، برگزاری ویژه برنامه های دانش آموزی و دبیران طرح حافظ خوانی از سوی آموزش و پرورش استان فارس و برگزاری ویژه برنامه هایی از سوی معاونت فرهنگی شهرداری است.

حسنلی رییس مرکز حافظ شناسی نیز در این نشست بیان کرد: موضوع علمی یادروز حافظ، «حافظ و انسان» است و پژوهشگران و اساتیدی از سراسر کشور دعوت شده اند.

او ادامه داد: بعد از ظهر روز ۱۹ مهرماه، رونمایی از کتاب سال حافظ و همچنین رونمایی از یک مجموعه ۱۱ جلدی از دیگر برنامه‌ها است.

حسنلی تصریح کرد: اگر روزی به نام حافظ در تقویم ثبت شده باید مراسمی  در خور این شاعر بزرگ برگزار شود، اما هر مراسم باشکوه بین المللی در حد و شان حافظ نیاز به منبع مالی متناسب با آن مراسم است.

او اظهار امیدواری کرد: مسئولان ارشد کشور متوجه باشند که هر بزرگداشت در سطح کلان برای حافظ و بزرگان برگزار کنند هم منفعت فرهنگی و هم اقتصادی دارد.

 رییس مرکز حافظ شناسی اضافه کرد: اگر می شد مراسم یادروز حافظ را در سطح کلان بین المللی با برنامه های متنوع هنری برگزار کرد می توانست برای جذب گردشگر بسیار موثر باشد و برای معرفی حافظ به عموم مردم بسیار موفق عمل کند.

حسنلی تصریح کرد: معتقدم ایجاد مرکز حافظ شناسی و ثبت نام حافظ در تقویم ملی، توانسته  در کشور آثاری را به همراه داشته باشد.

رییس مرکز حافظ شناسی تصریح کرد: کتاب خورشید‌های سه گانه به پایان رسیده و ۲۰ مهرماه رونمایی می‌شود، اما اینکه فیلم خورشید‌های سه گانه ساخته شود یا نه، به سازندگان آن مربوط می‌شود.

او در خصوص ساخت پژوهشکده حافظ گفت: یکی از مطالبات از مدیران استان، اختصاص زمین برای این پژوهشکده بود که بالاخره در محوطه تاریخی چهل مقام در جوار آرامگاه حافظ قطعه زمینی اختصاص داده شد.

 رییس مرکز حافظ شناسی اظهار امیدواری کرد: این زمین هر چه سریعتر ساخته شود.

انتهای پیام/م

ویژه برنامه‌های بزرگداشت حافظ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار