معاون سیاسی، اجتماعی استان خوزستان از پارک خودرو زائران اربعین در ۲ پارکینگ عمومی پایانه مرزی چذابه خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی حسین حسین‌زاده معاون سیاسی، اجتماعی خوزستان گفت: امکانات زیرساختی از جمله آب، برق و گاز در پایانه مرزی چذابه ایجادشده است و با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از زائران با خودرو‌های شخصی تا مرز سفر می‌کنند ۲ پارکینگ عمومی با ظرفیت ۵۰ هزار خودرو احداث گردید.

او افزود: این پارکینگ‌ها ۵۰ هزار خودرو ظرفیت دارند و اتوبوس‌های حمل‌ و نقل عمومی در ورودی این پارکینگ‌ها مستقرشده و زائران اربعین حسینی را تا مرز چذابه منتقل می‌کنند.

حسین زاده ضمن بیان این موضوع که امنیت کامل در مرز چذابه برقرار شد تصریح کرد: پیش از این در مرز چذابه با تانکر آب‌رسانی می‌شد که اکنون دولت آب را به‌صورت ثابت به این منطقه از طریق خط لوله منتقل کرده است.

استقرار موکب قمر بنی هاشم بندر امام خمینی (ره) در کربلا

محمد بشارتی مدیر اجرایی موکب قمر بنی هاشم بندر امام خمینی (ره) گفت: این موکب برای پنجمین سال متمادی در ۵ کیلو متری شهر کربلا به منظور خدمات رسانی به زائران اربعین مستقر می‌شود.

او افزود: تعدادی از رزمندگان اسلام و حمایت‌های مردمی این موکب تاسیس و در عتبات‌عالیات به ثبت رسید.


بیشتر بخوانید: بیمارستان صحرایی آماده ارائه خدمات پزشکی به زائران اربعین/ چتر وای فای در مرز‌های خوزستان باز می‌شود


بشارتی بیان داشت: امکانات موکب قمربنی‌هاشم شامل سرویس بهداشتی، حمام، نانوایی، آشپزخانه مجهز، مخزن آب‌بهداشتی ۳۰ هزار لیتری، تعمیرات کفش، اسکان زائران اعم از خواهران و برادران و خدمات پزشکی کامل نظیر ویزیت، دارو روزانه برای حدود هزار نفر است.

مدیر اجرایی موکب قمربنی‌هاشم بندرامام خمینی (ره) تصریح کرد: روزانه ۴ هزار پرس وعده غذایی صبحانه، نهار، شام و میان‌وعده بین عزاداران حسینی توزیع و علاوه بر آن حدود هزارنفر از خواهران و برادران را به‌صورت مجزا در موکب اسکان می‌دهد و نماز جماعت، عزاداری سنتی، زیارت اربعین، زیارت عاشورا و ادعیه روزانه و هدیه به نونهالان حسینی تحت عنوان نذر فرهنگی نیز انجام می شود.

تردد ۱۷۰ هزار زائر اربعین از گذرگاه‌های مرزی خوزستان

رضا نجاتی دبیر ستاد اربعین خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  از اهواز، گفت: از روز یکم تا تا هفتم ماه صفر ۱۷۰ هزار زائر برای حضور در همایش بزرگ راهپیمایی اربعین از پایانه‌های مرزی خوزستان راهی کشور عراق شدند.


بیشتر بخوانید: امنیت در ۲ پایانه مرزی خوزستان برقرار است


او با اشاره به روند تردد در پایانه‌های مرزی خوزستان بیان داشت: تردد خودرو‌ها و زائران امام حسین (ع) در پایانه مرزی چذابه روان است و روند خروج زائران به خوبی انجام می‌شود.

نجاتی در خصوص پارکینگ پایانه مرزی چذابه بیان داشت: پارکینگ گذر گاه مرزی چذابه تا ۸۰ هکتار ظرفیت اسکان خودر دارد که در این زمینه مشکلی نداریم.

مدیر کل امنیت انتظامی مرزی خوزستان با اشاره به نصب تابلو اعلام هزینه پارک خودرو در ورودی پارکینگ‌های مرز افزود: هزینه پارک خودرو‌های زائران به ازای هر شبانه روز ۵ هزار تومان است و از زائران می‌خواهیم در صورت تخلف موارد را حتما اطلاع رسانی کنند.

این مقام مسئول گفت: ترافیک روانی داریم و از زائران می خواهیم حتما مدارک لازم را برای سفر به همراه داشته باشند.

تردد روان در پایانه مرزی چذابه

احمد صبحانی مدیر پایانه مرزی چذابه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در خصوص روند تردد زائران پیاده روی اربعین در این پایانه گفت: تردد زائران اربعین حسینی در چذابه روان است و خوشبختانه مشکل خاصی در این پایانه مرزی نداریم.

او با اشاره به ارائه خدمات به زائران امام حسین (ع) بیان داشت: در خود پایانه مرزی چذابه خدمات سرمایشی، گرمایشی، نظافت و ... ارائه می‌شود.

صبحانی بیان افزود: با تلاش همکاری همه دستگاه‌ها امیدواریم روند خدمات رسانی مناسب به زائران عزیز صورت گیرد.

مدیر پایانه مرزی چذابه تصریح کرد: جلسات لازم با مسئولان جهت هماهنگی بیشتر به طور مداوم برگزار می‌شود.

عادل عذار مالکی شهردار بستان گفت: پارکینگ چذابه به صورت مکانیزه و مجهز به دوربین‌های مدار بسته، روشنایی و ماشین یدک‌کش است.

او افزود: ازای هر یک شبانه روز مبلغ ۵ هزار تومان از کسانی که خودرو‌های خود را در پارکینگ چذابه نگهداری می‌کنند دریافت می‌شود.

مالکی بیان داشت: قبض‌هایی که اکنون در پارکینگ صادر می‌شود ۶ روزه است و چنانچه زائری زودتر از موعد مقرر بازگردد مابقی هزینه پارکینگ آن بازگشت داده می‌شود.

انتهای پیام/م

پارکینگ‌های عمومی مرز چذابه محل پارک خودرو زائران

 

برچسب ها: محرم 98 ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.