مدیر جهاد کشاورزی نکا از تولید سالانه ۲۴۳ تن ماهی در مراکز پرورش ماهی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید شبر موسوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا با اشاره به اینکه صنایع آبزی پروری در بیشتر مناطق جهان برای تامین غذا، ارز آوری و اشتغالزایی مورد توجه است، گفت: مراکز آبزی پروری در این شهرستان شامل آب بندان ها، استخر‌های پرورش ماهیان سردآبی و مزارع منفرد است.

او با بیان اینکه سالانه ۲۴۳ تن ماهی در مراکز پرورش ماهی این شهرستان تولید می‌شود، افزود: این شهرستان دارای ۴۰ قطعه مزارع گرمآبی به مساحت ۱۳۸/۲ هکتار و ۲ قطعه آب بندان عمومی با مساحت ۱۱۸ هکتار بوده که علاوه بر مصرف زراعی در پرورش ماهی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و تولید ۲۱۵ تن است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا گفت: یک قطعه مزرعه سردآبی با مساحت ۱.۵ هکتار و تولید ۸ تن و یک شرکت تعاونی صید پره با تولید ۲۰ تن در این شهرستان در حال فعالیت است.

موسوی با بیان اینکه ۲۱ نفر در مراکز آبزی پروری شهرستان نکا اشتغال دارند، افزود: امسال یک دوره کلاس آموزشی مهارتی پرورش و روش طبخ آبزیان با همکاری اداره شیلات در شرق مازندران برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا گفت: پرورش ماهی به علت صرف انرژی کمتر، استفاده زمین کمتر، قابلیت بالای تولید مثل و هزینه تولید ارزانتر مورد توجه قرار دارد.

انتهای پیام/ م

تولید سالانه ۲۴۳ تن ماهی در شهرستان نکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار