به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،علیرضا قاری قرآن معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به بتنریزی چند دهانه از پل جهتی تقاطع سه سطحه میدان ولیعصر (عج)،گفت: با توجه به اینکه دهانه میانگین پل روگذر ولیعصر (عج) به سمت بلوار خلیج فارس مشخصات خاصی داشت و در قوس بودن پل و ارتفاع بالای آن کار پیچیدهای را ایجاد کرد و نظر به اینکه چهار دهانه باید همزمان بتنریزی میشد مدتی طول کشید تا بتوانیم بحث داربستبندی، قالببندی و کابل بندی را به طور کامل انجام دهیم و پس از کارهای اولیه پل در مرحله بتنریزی قرار گرفت.
قاری قرآن با بیان اینکه این پروژه کار فنی و ویژهای بود که در قالب مهندسی پل و ساخت پلهایی با این مشخصات و دهانهها در رتبه خودش جزء پروژههای ویژه و خاص است که توسط سازمان توسعه و عمران و مشاور برنامهریزی و با سلامت انجام شد، گفت: کوچکترین خطا در اینگونه پروژهها حوادث ناگواری در پی دارد که با پیشبینی خاصی که انجام شد بدون هیچ مشکلی کار صورت گرفت و رکورد خوبی را بر جای گذاشت.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با تاکید بر اینکه حجم بتنریزی در این بخش زیاد و سنگین بوده و ارتفاع قالببندی نیز بسیار بالا بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه ایستگاه مترو را در محل داشتیم ارتفاعی بالای ۳۲ متر باید داربستبندی و در نهایت قالب بندی میشد که همین امر شرایط را خاص کرده بود.
قاری قرآن بیان کرد: بعد از این کار، تکمیل پل در دو بخش شرقی و غربی که اتصال به محور بلوار خلیج فارس و بزرگراه امام علی (ع) است تکمیل شده و مجموعه تقاطع تکمیل خواهد شد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تصریح کرد: تا دو هفته آینده بعد از عمل آوری بتن کابل کشی آغاز شده و قالبهای زیر پل جمعآوری شده و در فاز اول محور امام علی (ع) به سمت بلوار شهید کبیری را بازگشایی خواهیم کرد که امیدواریم ظرف ۱.۵ ماه آینده این اتفاق بیفتد، در مرحله بعد هم تا پایان سال و یا آغاز سال آینده به طورکامل پروژه راهاندازی خواهد شد.
یادآور میشود بتن ریزی عرشه پیش تنیده پل رمپی از دهانه P۱۵ تا P۱۸ به مقدار ۱۱۵۰ متر مکعب به تازگی صورت گرفته است. طول عرشه این بخش ۱۲۴ متر و ارتفاع بتن ریزی ۳۲ متر بوده که با سه پمپ هوایی و با ۲۵ تراک میکسر اجرایی شده است.
انتهای پیام/ح