رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: سبک زندگی اسلامی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است زمانی محقق می‌شود که خانواده‌های ما همه قرآنی باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)در مراسم اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه که در مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) برگزار شد گفت: درون انسان مبتلا به آلودگی‌ها، امراض و نفاق می‌شود که شفای آن‌ها قرآن است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با اشاره به آثار وبرکات انقلاب اسلامی در ترویج معارف قرآن  تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی که مورد نظر و تاکید رهبر معظم انقلاب است زمانی محقق می‌شود که خانواده‌های ما همه قرآنی باشند.

وی با تاکید بر اینکه قرآن علاوه بر شفای جسم سبب شفای امراض روحی می‌شود، افزود: انسان با قرآن می‌تواند خود را تطهیر کند و آلودگی‌ها و شرک‌ها را از بین ببرد، جوانان کشور انقلابی ما به برکت انقلاب و این نظام جمهوری اسلامی به قرآن کریم معطر و منور کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم عنوان کرد: قرآن کتابی برای همه بشریت است و چهار ویژگی، موعظه‌گری، شفا، هدایت‌گری و رحمت را دارا است.

فاضل لنکرانی با بیان اینکه یکی از برکات بزرگ انقلاب این است که قرآن به صحنه آمد ادامه داد: پیش از انقلاب تعداد ناچیزی از جوانان حافظ و قاری قرآن بودند، اما امروز حوزه علمیه قم صد‌ها درس تفسیر عمیق قرآن تدریس می‌کنند و چندین حافظ و قاری قرآن توسط موسسات تربیت می‌شود.

وی با بیان اینکه چهره بارز شخصیتی رهبر معظم انقلاب نیز در قرآنی بودن ایشان است،بیان کرد: بدون قرآن امکان سکان‌داری یک جامعه وجود ندارد، نباید به برگزاری مسابقه‌های قرآنی اکتفا کنیم بلکه علاوه بر قرائت و حفظ همه شمول قرآن را نیز مورد توجه قرار دهیم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با تاکید بر آثار و برکات بی‌نظیر قرآن کریم اشاره کرد: اگر بخواهیم نسل جوان را از فضای مهلک و خطرناک مجازی مصون نگه داریم بهترین شیوه قرآن است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآورشد: پیش از پیروزی انقلاب اثری از قرآن در جامعه نبود، ولی امروز در حوزه علمیه قم صد‌ها جلسه درس تفسیر عمیق قرآن و همچنین چندین مرکز تخصصی تفسیر وجود دارد.

انتهای پیام/ح

از برکات بزرگ انقلاب این است که قرآن به صحنه آمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار