نامزد انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا مورد حمله هکر‌ها قرار گرفت

مایکروسافت با انتشار اسنادی از حمله سایبری به حساب کاربری یکی از کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پرده برداشت.

هکر‌ها حساب کاربری نامزد انتخاباتی ۲۰۲۰ آمریکا را هدف قرار دادندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته مایکروسافت با انتشار اسنادی افشاء کرد گروهی از هکر‌ها با حمله سایبری به حساب کاربری یکی از نامزد‌های انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا به ایمیل‌های او دسترسی پیدا کردند. این شرکت هنوز نام و مشخصات حمله کنندگان را اعلام نکرده است.


بیشتر بخوانید: سرقت اطلاعاتی از ایمیل‌های سیاست‌مدار برجسته آمریکایی


مایکروسافت علاوه بر اعلام نکردن نام و مشخصات هکرها، اسم نامزد مورد نظر آمریکایی را نیز افشاء نکرده است. برخی از منابع نام گروه حمله کننده را فسفوروس اعلام کرده‌اند. با نزدیک‌تر شدن به زمان انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا، تعداد حمله‌‍‌های سایبری به حساب کاربری نامزد‌ها و مراکز دولتی آمریکا به مراتب افزایش یافته است.

نامزد انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا مورد حمله هکر‌ها قرار گرفت

هکر‌ها حساب کاربری نامزد انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را هدف قرار دادند

یکی از سوژه‌های جذاب برای حمله توسط هکرها، سایت‌ها و حساب‌های کاربری منتسب به دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا است. با اینکه برخی خبر‌ها حاکی از حمله‌های گسترده کاربران غیرمجاز به حساب کاربری ترامپ برای دسترسی به ایمیل‌های شخصی او است، ولی مدیر بخش تبلیغاتی رئیس جمهور آمریکا هر گونه آسیب و نفوذ به حساب‌های شخصی دونالد ترامپ را تکذیب کرده است.

مدیر بخش امنیت شبکه مایکروسافت در مصاحبه با یک رسانه خبری آمریکا گفت: "کارشناسان ما تا کنون بیش از ۲۷۰۰ حمله سایبری به حساب‌های کاربری ۲۴۱ نفر از مقامات سیاسی و امنیتی آمریکا را شناسایی کرده‌اند. تعداد زیادی از این حمله‌ها دفع و کنترل شده است و در مواردی نیز هکر‌های توانسته‌اند آسیب‌هایی به امنیت شبکه آمریکا وارد کنند."

نامزد انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا مورد حمله هکر‌ها قرار گرفت

برخی از نهاد‌های آمریکایی در تلاش هستند تا با سوء استفاده از فرصت بدست آمده و برای ایجاد جو روانی علیه ایران، تعدادی از این حمله‌ها را به کشورمان نسبت داده و بهانه‌ای برای موضع‌گیری بر علیه مردم ایران در کارزار‌های انتخاباتی بدست بیاورند. مایکروسافت معتقد است حمله‌های سایبری اخیر به قدری پیچیده بوده است که به راحتی نمی‌توان در مورد عامل یا عوامل ایجاد آن سخن گفت.

انتهای پیام/

صعود چشمگیر تعداد حمله‌های سایبری به حساب‌های کاربری سیاست‌مداران آمریکایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار