سامانی گفت: ایر تاکسی برای ایام اربعین از طریق هواپیمای ATR و از شهر‌های ایلام و کرمانشاه به نجف برای تسهیل در تردد زائران در نظر گرفته شده است.

 

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره راه‌اندازی ایر تاکسی در ایام اربعین گفت: این پرواز‌ها از ایلام و کرمانشاه از طریق هواپیما‌های ATR انجام می‌شود و به صورت مستقیم روزانه این پرواز‌ها از ایلام و کرمانشاه به سمت نجف پرواز دارند.

او با اشاره به اینکه هواپیما‌های ATR ظرفیت جابجایی ۷۲۱ مسافر را دارد، گفت: مسافران می‌توانند با خریداری بلیت از طریق حضوری و یا سایت‌های مجوزدار از این پرواز‌ها برای رفتن به نجف استفاده کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به اینکه نرخ بلیت این هواپیما‌ها با سایر پرواز‌های اربعین هیچ تفاوتی ندارد، گفت: قیمت بلیت‌های رفت و برگشت به نجف ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و زائران بلیت‌های پروازی خود را به هیچ عنوان گران‌تر خریداری نکنند.

اسعدی سامانی توضیح داد: مجوز فروش بلیت به صورت غیر حضوری در سایت‌ها داده شده و مسافران می‌توانند بدون مراجعه حضوری از طریق سایت‌های معتبر و یا سایت‌های خود شرکت‌های هواپیمایی بلیت‌های این ایام را خریداری کنند.

او تصریح کرد: نظارت‌های کاملی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای فروش بلیت و جلوگیری از بازار سیاه ایجاد شده و در صورتی که مسافران بلیتی را گران‌تر از نرخ‌های مصوب خریداری کرده باشند، امکان استرداد آن وجود دارد.


بیشتر بخوانید:ممنوعیت فروش اینترنتی بلیت هواپیما در ایام اربعین


دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به اینکه مجوز پروازی ۷۲۱ پرواز برنامه‌ای برای اربعین از سوی شرکت‌های هواپیمایی صادر شده است، افزود: علاوه بر پرواز‌های برنامه‌ای تعدادی  هم مجوز پرواز‌های فوق‌العاده هم صادر شده و شرکت‌های هواپیمایی از تمامی ظرفیت‌های خود برای جابجایی زائران در این ایام استفاده خواهند کرد.

اسعدی سامانی بیان کرد: ۱۵۰ مسافر برای هر پرواز در نظر گرفته شده که به نظر می‌رسد امسال بیش از ۱۰۰ هزار صندلی پروازی در نظر گرفته شده باشد.

او افزود: تمامی پرواز‌ها به بغداد و نجف طبق برنامه انجام می‌شود و فرود‌گاه‌های این دو مقصد از لحاظ امنیتی تمامی تدابیر لازم را برای امنیت مسافران در نظر گرفته اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار