رئیس کمیسیون آموزش گفت: امکان ندارد که با پول و پارتی صندلی رشته‌های پزشکی در دانشگاه به فروش برسد و تاکنون مورد مستندی در این باره کشف نشده است.

زاهدیمحمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به انتشار اخباری درباره فروش صندلی در دانشگاه‌ها، گفت: اولین بار حدود ۲ سال قبل گزارشی مبنی بر فروش صندلی در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی به دست ما رسید، به دنبال این خبر با مقامات قضایی کشور تماس گرفتیم و این مطلب را به آنان انتقال دادیم.

زاهدی بیان کرد: در تحقیقات پلیس و دستگاه قضا مشخص شد که عده‌ای با حیله و تزویر مردم را فریب می‌دادند و پول‌های هنگفتی از آنان با وعده فروش صندلی در دانشگاه اخذ می‌کردند که در نهایت این افراد شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: اخیراً مطرح شد که تعدادی از دانشجویان دامپزشکی به رشته‌های پزشکی منتقل شده‌اند که این امر با پدیده صندلی فروشی کاملاً متفاوت است و وزارت بهداشت برای موارد خاص این اجازه را به تصویب رسانده است.

زاهدی تصریح کرد: از زبان یکی از مدیران وزارت بهداشت بیان شده است که برای انتقال دانشجویان رشته پزشکی و دندانپزشکی خارج از کشور به داخل کشور رعایت مقررات و قوانین نشود و ما از وزارت بهداشت می‌خواهیم که راجع به این صحبت به ما گزارش دهد.

او افزود: به هیچ عنوان امکان ندارد که از طریق کنکور سراسری با پول و پارتی صندلی رشته‌های پزشکی در دانشگاه به فروش برسد و تاکنون مورد مستندی در این باره کشف نشده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، اخبار سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار