با به اهتزاز درآمدن پرچم ۲۱۴ مترمربعی منقش به جمله «یالثارات الحسین» در شلمچه، کار خدمات رسانی مواکب به زائران به طور رسمی از امروز کلید خورد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،در مراسم باشکوه اهتزاز پرچم  «یالثارات الحسین» که هر ساله به مناسبت پنجم صفر سالروز شهادت حضرت رقیه برگزار می شود، پرچم مذکور از محل قرارگاه کمیته مشارکت‌های مردمی و اسکان ستاد اربعین شلمچه واقع در پنج کیلومتری محل نصب توسط مردم و زائران حاضر در منطقه حرکت داده شد.

سیل مشتاقان حسینی در طول مسیر حرکت پرچم و به هنگام برافزاشتن آن در موقعیت ایستگاه صلواتی خدام الزوار الحسین(ع) آخرین موکب در مرز شلمچه، با سر دادن مداوم ندای «یا حسین مظلوم» به سر و سینه می زدند و در غم فراغ امام شهدا اشک ماتم ریختند.

شلمچه یکی از دو مرز واقع در استان خوزستان برای عبور خیل زائران مشتاق شرکت در راهپیمایی عظیم و باشکوه اربعین حسینی در کربلای معلی است که امسال ۴۰۰ موکب دار با برپایی مواکبشان در این منطقه همچون سال‌های گذشته کار خدمات رسانی و پذیرایی از زائران را به انجام می رسانند، شلمچه تنها گذرگاهی است که زائران خارجی اجازه دارند از طریق آن به زیارت عتبات عالیات در عراق بروند.

انتهای پیام/ د

اهتزاز پرچم یالثارات الحسین در شلمچه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.