رئیس هیئت فوتبال کرمان کمیته انضباطی را ابزاری برای رشد و توسعه فوتبال دانست و گفت: هرچه این بخش قوی و به روز‌تر باشد، بیشتر می‌تواند به پیشرفت فوتبال کمک کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی قرایی، رئیس هیئت فوتبال استان کرمان در نشست با رئیس و دبیر کمیته انضباطی هیئت فوتبال استان کرمان که در محل این هیئت برگزار شد، از زحماتی که کمیته انضباطی در سال قبل برای هیئت فوتبال استان کرمان کشیدند، تشکر ویژه کرد و گفت: در زمینه‌ی آراء انضباطی باید گفت، این عزیزان یار و یاور ما بودند و همگام با کمیته مسابقات پیش رفتند.

او افزود: کار خیلی خوبی که این کمیته سال قبل انجام داد، همین جلسات هفتگی بود که خیلی به ارتقاء کیفی مسابقات ما در سطح استان کمک کرد.

قرایی تصریح کرد: این روند باید امسال هم ادامه داشته باشد تا ما با یک هدف و برنامه ریزی خاصی این لیگ را به پایان برسانیم.

او با اعلام اینکه ویترین مسابقات هیئت فوتبال استان کرمان لیگ برتر است، بیان داشت: هرچه از نظر کیفیت، سطح رقابت‌های لیگ برتر استان بالاتر باشد، این می‌تواند به رشد و توسعه فوتبال در استان نیز کمک کند، به همین دلیل ما باید تمام ابزار‌های لازم را بکار گیریم، تا این مسابقات را در سطح بالایی برگزار کنیم.

 

رئیس هیئت فوتبال استان کرمان، کمیته انضباطی را یکی از این ابزار‌ها عنوان کرد و گفت: هرچه کمیته انضباطی ما قوی‌تر و به روز‌تر باشد و با قوانین به روز خود بتواند از اتفاقاتی که در فوتبال می‌افتد، پیشگیری کند، می‌تواند به پیشرفت فوتبال نیز کمک کند.

قرایی با اشاره به نقش بسیار مهم کمیته انضباطی در ساختار فوتبال افزود: بیشتر از اینکه رأی کمیته انضباطی مهم باشد، اجرای آرای کمیته انضباطی مهم است.

او تصریح کرد: وقتی رأیی داده می‌شود، ولی اجرا نمی‌شود، هیچ فایده‌ای ندارد و بیشتر اثر معکوس دارد، پس باید دقت کنیم این رأی‌ها اجرا شود.

قرایی با بیان اینکه امروز فوتبال مهمترین پدیده اجتماعی حال حاضر دنیا شده و اثر گذار است، بیان داشت: تأثیر و نفوذ فوتبال در جامعه و مسائل اجتماعی و سیاسی زیاد شده و در واقع همین فرصت به یک تهدید تبدیل شده و می‌تواند الگوی بدی برای جوانان و نوجوانان ما باشد.

رئیس هیئت فوتبال استان کرمان گفت: به همین دلیل، هر چه ما در بحث اخلاق محوری فوتبال دقت کنیم، نفعش برای بچه‌های خودمان است.

قرایی افزود: در هر صورت باید امنیتی برقرار باشد که بچه‌ی خود را به ورزشگاه ببریم، اگر قرار باشد، بچه‌های ما در ورزشگاه بجای فوتبال دعوا ببینید و ناسزا بشنوند که این اثر خیلی بدی روی آن‌ها می‌گذارد.

 

او خطاب به اعضای کمیته انضباطی تصریح کرد: همه در فوتبال به دنبال یک فضای پاک و یک رقابت جوانمردانه‌ی همراه با اخلاق هستیم، بنابراین نقش شما خیلی پررنگ است، لذا خواهشی که از دوستان کمیته انضباطی داریم این است که از همین فردا که رقابت‌های لیگ برتر فوتبال استان شروع می‌شود، به صورت جدی، با این نگاه که ما می‌خواهیم باعث پیشرفت فوتبال شویم و آن را از غیر پاکی‌ها پاک کنیم، وارد قضیه شوید.

قرایی بیان داشت: اکنون اگر به فدراسیون فوتبال نیز نگاه کنید می‌بینید، بسیار سخت گیری می‌کند و با توجه اتفاقاتی که سال‌های قبل در ورزشگاه‌ها رخ داد، به شدت با عواملی که ایجاد ناهنجاری می‌کنند، برخورد می‌کند.

 

رئیس هیئت فوتبال استان کرمان با تأکید بر اینکه با هیچ بازیکنی شوخی نداریم، گفت: هر کس بخواهد قوانین انضباطی را زیر پا بگذارد، با او شوخی نداریم و به شدت برخورد می‌کنیم.

قرایی هشدار داد: خط قرمز ما رعایت مسائل اخلاقی در زمین است، خط قرمز ما داور و ناظرمان است، لذا هر نوع بی احترامی و تعرض به داور و عوامل برگزاری مسابقات، از سوی بازیکنان را با سخت‌ترین آراء انضباطی تنبیه می‌کنیم.

او از اعضای کمیته انضباطی خواست: در این زمینه سخت گیری کنند و در صورتی که به داور یا عوامل برگزاری مسابقاب هرگونه تعرضی شد، این را در خارج نوبت بررسی کنند و برای اینکار متتظر مراحل اداری نمانند و رأیشان را ظرف مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت صادر کنند، چرا که مهمتر از همه بازخورد این رأی است.

قرایی افزود: بیشتر از آنچه رأی اثر بگذارد، سرعت عمل در صدور رأی مهم است که بدانند ما با کسی شوخی نداریم.

او تصریح کرد: در صورت رسیدن خبر کتک کاری داور توسط بازیکنی، اولین کار ممکن، تا زمانی که بخواهد رأی صادر شود، تعلیق بازیکن خاطی است، باید آن بازیکن و عوامل تیم تعلیق شوند، چرا که این یکی از عوامل بازدارنده است.

قرایی بیان داشت: داوران نیز باید دقت و تمرکز داشته باشند و کمترین اشتباه را کنند و کمیته داوران نیز باید داوانی را انتخاب کند که کمترین میزان اشتباه را داشته اند.

او در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر ضرورت راه اندازی کمیته اخلاق کمیته اخلاق در هیئت‌های استانی، گفت: مسائلی که خارج از زمین فوتبال رخ می‌دهد، این‌ها در کمیته اخلاق پیگیری می‌شود.

قرایی با اشاره به شروع رقابت‌های فوتبال لیگ برتر استان کرمان، ابراز امیدواری کرد: این لیگ نیز در کمال آرامش آغاز شود و ما شاهد ناهنجاری در فوتبال نباشیم.

انتهای پیام/ب

نشست رئیس هیئت فوتبال کرمان با اعضای کمیته انضباطی این هیئت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار