سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: ۶۲ هزار نفر از جمعیت روستایی این شهرستان در سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه زیر پوشش خدمات بهورزان هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی آرمیده سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: هم اینک ۱۱۰ بهورز در ۸۳ خانه بهداشت روستایی این شهرستان فعالیت دارند که از مجموع کل بهورزان این شهرستان ۲۶ نفر مرد و ۸۴ نفر زن هستند.

آرمیده با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد جمعیت مردم و ساکنان روستایی این شهرستان از خدمات بهورزان رضایت کامل دارند، افزود: در شرایط جدید بهورزان شاغل فاقد مدرک کاردانی که در سال های قبل تربیت شده اند می توانند وارد پذیرش دوره کاردانی شوند که این امر رشد دانش علمی و تحصیلی بهورزان را به دنبال دارد.

او اظهار کرد: بهورز در چارچوب فعالیت های خانه بهداشت عهده دار مسئولیت سرشماری سالانه و ثبت اطلاعات روستا، آموزش بهداشت عمومی، مراقبت از زنان باردار، مراقبت از کودکان تا هشت ساله، بهداشت دهان و دندان، واکسیناسیون، نظارت بر موازین بهداشت حرفه ای، محیط عمومی روستا، بهسازی محیط، بهداشت محیط اماکن عمومی، بیماریابی و پانسمان های ساده است.

داوطلبان آموزش بهورزی باید حداقل دارای مدرک دیپلم متوسط رشته های علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و یا بهیاری و مدیریت خانواده باشند.

انتخاب بهورزان توسط کمیته ای متشکل از نمایندگان مرکز آموزش بهورزی، واحد گسترش شبکه ها و گزینش و از طریق آزمون کتبی و شفاهی انجام می شود.

انتهای پیام/د

برخورداری سه بخش در شیروان از خدمات بهورزان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.