۱۱۰ بهورز در ۸۳ خانه بهداشت روستایی در شهرستان شیروان خدمت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،علی آرمیده سرپرست مجتمع آموزش عالی سلامت و شبکه بهداشت و درمان شیروان با بیان اینکه ۲۶ نفر از بهورزان این شهرستان آقا و ۸۴ نفر خانم هستند گفت: ۶۲ هزار و ۶۰۰ نفر از جمعیت روستایی شیروان در سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه تحت پوشش خدمات این بهورزان قرار دارند.

آرمیده افزود: بهورزان نزدیک ترینٰ، در دسترس‌ترین خدمات حوزه سلامت را در اختیار مردم شریف ساکن در روستا‌ها و عشایر قرار می‌دهند.

سرپرست مجتمع آموزش عالی سلامت و شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: در شرایط جدید بهورزان شاغل فاقد مدرک کاردانی که در سال‌های قبل تربیت شده اند می‌توانند وارد پذیرش دوره کاردانی شوند که این امر رشد دانش علمی و تحصیلی بهورزان را به همراه دارد.

آرمیده سرشماری سالانه و ثبت اطلاعات روستاها، آموزش بهداشت عمومی، مراقبت از زنان باردار، مراقبت از کودکان تا هشت سال، بهداشت دهان و دندان، واکسیناسیون، نظارت بر موازین بهداشت حرفه ای، محیط عمومی روستا، بهسازی محیط، بهداشت محیط اماکن عمومی، بیماریابی و پانسمان‌های ساده را از وظایف بهورزان نامید.

او افزود: داوطلبان آموزش بهورزی باید حداقل دارای مدرک دیپلم متوسط رشته‌های علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و یا بهیاری و مدیریت خانواده باشند.

سرپرست مجتمع آموزش عالی سلامت و شبکه بهداشت و درمان شیروان عنوان کرد: انتخاب بهورزان توسط کمیته‌ای متشکل از نمایندگان مرکز آموزش بهورزی، واحد گسترش شبکه‌ها و گزینش و از طریق آزمون کتبی و شفاهی انجام می‌شود.

انتهای پیام/د

فعالیت ۱۱۰ بهورز در شیروان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.