استاندار همدان از ایجاد ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید امسال در استان همدان خبر داد.

ایجاد ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید امسال در استان همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید سعید شاهرخی استاندار همدان با بیان اینکه  تا کنون ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در استان همدان ایجاد شده است،گفت: سند راهبردی استان همدان کمک کرده این استان در ایجاد اشتغال بین استان‌های برتر کشور باشد.

او در ادامه بیان کرد: در  این سند تا سال ۱۴۰۰  و  پایان برنامه ششم توسعه کشورمزیت ها، زیرساخت‌ها و مشکلات استان در نظر گرفته شده است.

شاهرخی با بیان اینکه در این سند کار هر دستگاه دولتی مشخص شده است ادامه داد: در این سند سالانه ۵هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام خواهد شد.

استاندار همدان افزود: در این سند راهبردی بر توسعه تولید و اشتغال تاکید شده و قراره است سالانه ۲۰ هزار شغل جدید ایجاد کنیم.

او  گفت: ۵۵۰ واحد در دست ساخت در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری در استان وجود دارد.

شاهرخی از بررسی طرح‌های جدید برای ایجاد واحد‌های جدید برای ایجاد اشتغال هم خبر داد و افزود: در بخش اشتغال روستایی تاکنون ۸۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

استاندار همدان گفت: امسال هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است که با آورده متقاضیان در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد سرما یه گذاری جدید در استان همدان انجام شده است.

او گفت: ۵۲۶ طرح‌های عمرانی استان به بخش خصوصی در  این دولت واگذار شده است و امسال هم ۱۰۰ طرح استان مهمترین آن سد خرم رود است به بخش خصوصی واگذار شده است.

استاندار با اشاره به اجرای طرح های بخش کشاورزی استان ،گفت: با استفاده از پساب فاضلاب، بازگردان چرخه آب تصفیه شده را برای بخش کشاورزی و صنعت در استان انجام شده است.

اشتغال بیش از  ۱۲ هزار نفر در تعاونی های استان همدان

احمد توصیفیان، مدیرکل اداره تعاون، کار و امور اجتماعی استان همدان گفت: در استان ۶۰۶ تعاونی تولیدی، ۳۴۰ تعاونی خدماتی و ۱۸۱ تعاونی مصرف و بازرگانی وجود دارد.

او از اشتغال ۱۲ هزار و ۶۸۲ نفر در این تعاونی‌ها خبر داد و افزود: الی تعاونی‌ها با توجه به نیاز استان در روستا‌ها و شهر‌ها ایجاد شده اند.

 مدیر کل اداره کار و تعاون استان همدان گفت: تاکنون تخصیص اعتبار برای طرح‌های صنعتی ۳۴ درصد و در بخش کشاورزی ۶۷ درصد در استان  انجام شده است.

توصیفیان با بیان اینکه در تولید فرش دستباف متقاضی اشتغال‌ زیاد وجود دارد، افزود: همدان بین استان‌های برتر کشور در جذب اعتبارات فراگیر است.

انتهای پیام/ا

سرمایه گذاری سالانه ۵ هزار میلیارد در استان همدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.