مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: در نیمه نخست امسالٰ ۱۳ متخلف زیست محیطی در شهرستان شیروان دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حسن پهلوان مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی تعداد کل تخلفات زیست محیطی شهرستان را در این مدت ۱۱ مورد عنوان کرد و گفت: تاکنون از این تعداد، چهار پرونده مختومه شده است.

پهلوان افزود : همچنین در این بازه زمانی هشت مورد صید غیرمجاز آبزیانٰ، ۳۳ مورد شکار غیرمجاز پرندگانٰ، پنج مورد شکار غیرمجاز پستاندارانٰ، یک مورد زنده گیری پرندگان و یک مورد زنده گیری پستانداران انجام شده است.

پهلوان کشف ۲ سلاح غیرمجاز، مهار یک مورد آتش سوزیٰ و ۱۲ مورد تیمار وحوش و رهاسازی حیوانات را از دیگر اقدامات انجام شده این اداره در نیمه نخست امسال عنوان کرد.

مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: متخلفان در این مدت بیش از ۴۱۹ میلیون ریال خسارت زدند که براساس پرونده‌های تشکیل شده حدود ۲۱۷ میلیون ریال از این افراد وصول شد.

شهرستان شیروان با سه هزار و ۷۸۹ کیلومترمربع که از شمال به کشور ترکمنستان، از جنوب به شهرستان اسفراین، از شرق به شهرستان فاروج و از غرب به بجنورد محدود می‌شود، دارای منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی هم مرز با کشور ترکمنستان است.

این منطقه از متنوع‌ترین زیستگاه‌های گونه‌های وحشی ایران و یکی از مهم‌ترین ذخیره گاه‌های زیستی و جانوری کشور محسوب می‌شود.

منطقه گلیل و سرانی واقع در شمال شهرستان شیروان، گونه‌های شاخصی، چون قوچ اوریال، پلنگ ایرانی، کل و پرندگانی مانند هما، کرکس، عقاب طلایی، کبک دری و … را در خود دارد.

انتهای پیام/د

۱۳ متخلف زیست محیطی در شیروان دستگیر شدند

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.