دادستان بجنورد از صدور حکم قطعی درباره یک شکارچی به اتهام شکار غیرمجاز توسط محیط بانان، دستگیر شده بود، خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مسلم محمد یاران دادستان بجنورد با اشاره به این که فردی با هویت معلوم بیستم اسفندماه سال گذشته به اتهام شکار غیرمجاز توسط محیط بانان در استان دستگیر شده بود، گفت: در بازرسی معمول از منزل متهم مقادیری گوشت شکار مشتمل بر لاشه سه رأس قوچ وحشی (کوهی) کشف و ضبط شد و در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و به شعبه چهار بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد ارجاع شد.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات مقدماتی و تکمیلی و تفهیم اتهام و اقرار صریح متهم به ارتکاب بزه انتسابی ، مشارالیه با صدور قرار تأمین کیفری به علت عجز از ایداع وثیقه روانه زندان شد.

یاران اضافه کرد: پس از صدور کیفرخواست در دادسرا، پرونده قضایی متشکله، در یکی از شعب جزایی بجنورد رسیدگی و نهایتا حکم به محکومیت متهم به تحمل ۲۰ ماه حبس تعزیری و همچنین ابطال پروانه حمل اسلحه و نیز توقیف و مصادره سلاح‌های مکشوفه به نفع دولت صادر شد که پس از قطعیت حکم صادره در مرحله تجدیدنظر، روند اجرای حکم قطعی، با اعزام محکوم علیه به زندان مرکزی بجنورد آغاز شده است.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد با تبیین ضرورت توجه جدی به مسأله حفاظت از محیط زیست و مراقبت از گونه‌های جانوری نادر در خراسان شمالی، شکار غیرمجاز را یکی از بدترین معضلات مخل آرامش طبیعت و تهدید کننده محیط زیست دانست.

وی با اشاره به شهادت یکی از محیط بانان خراسان شمالی در روز‌های اخیر گفت: دستگاه قضایی برحسب رسالت و وظیفه ذاتی خود با مرتکبان این قبیل جرائم برخورد قاطع خواهد داشت.

انتهای پیام / ب

محکومیت شکارچی متخلف به تحمل ۲۰ ماه حبس تعزیری در خراسان شمالی

برچسب ها: تعزیران ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.