مسئول دارو‌های طبیعی سنتی و مکمل‌های دارویی معاونت غذا و دارو گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی نقش بسزایی در آگاهی بخشی به عطاران و مردم دارند.

هنرمند مسئول دارو‌های طبیعی سنتی و مکمل‌های دارویی معاونت غذا و دارو در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، با اشاره به اینکه عطاری‌ها به عرضه محصولات سلامت محور می‌پردازند گفت: در دو سال اخیر واحد مستقلی در سازمان غذا و دارو تحت عنوان واحد فرآورده‌های گیاهی طبیعی سنتی و مکمل‌های دارویی ایجاد شده است.

او افزود: آموزش به طرفین و به خصوص خریداران گیاهان دارویی از این جهت حائز اهمیت است که در چند سال اخیر برخی از عطاری‌ها دست به فروش ترکیبات دست ساز زده که برای خریداران عوارضی به دنبال داشته است.

هنرمند با بیان اینکه برخی از عطاری‌ها دارو‌های دست ساز خود را به عنوان دارو‌های چاقی، لاغری و کمک کننده به بیماری‌های کبدی و عضلانی معرفی می‌کنند گفت: با آموزش دادن به مردم می‌توان از مصرف این دارو‌ها که نتایج عکس دارد جلوگیری کرد.

مسئول دارو‌های طبیعی سنتی و مکمل‌های دارویی معاونت غذا و دارو با اشاره به اینکه در کل استان بین۱۰۰ تا ۱۲۰عطاری مشغول به فعالیت هستند گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴عطاری به دلیل فعالیت‌های غیر قانونی مثل حجامت بدون مجوز و عرضه محصولات غیر مجاز مثل دارو‌های ترک اعتیاد از جمله متادون پلمپ شده اند.

انتهای پیام / ط ا

پلمپ ۴عطاری در ۶ماهه نخست امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار