نیمه نخست امسال ۲۷ هکتار از عرصه‌های مرتعی و جنگلی این شهرستان در آتش سوخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا عبدوس رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: از ابتدا تا پایان شهریور ۹۸، هشت فقره آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی مهدیشهر به وقوع پیوست که یک فقره از آتش‌سوزی‌ها مربوط به عرصه مرتعی جنگلی بود.

او افزود: وسعت آتش سوزی رخ داده در عرصه مرتعی جنگلی حدود ۶ هزار مترمربع بود.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر ابراز داشت: عامل انسانی و سهل انگاری در خاموش کردن آتش عامل اصلی آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی مهدیشهر شناسایی شد.

عبدوس تصریح کرد: با توجه به بارندگی خوب امسال تراکم گیاهان علفی، یکساله و چندساله در شهرستان مهدیشهر به صورت چشمگیری افزایش یافته و همین موضوع میزان خطر آتش‌سوزی را دوچندان کرده است.

او بیان کرد: سال گذشته وضعیت بحرانی در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی وجود نداشت و در حدود چهار هزار متر مربع از عرصه‌های مرتعی در آتش سوخت.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر اظهار داشت: فصل پاییز و شروع برگ ریزان درختان خطر آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی مهدیشهر را افزایش داده و لازمه جلوگیری از آتش‌سوزی، همکاری هموطنان و پرهیز از آتش افروختن در طبیعت است.

وسعت عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان مهدیشهر ۳۹۵ هزار هکتار است که از این وسعت به لحاظ خطر آتش سوزی ۲۵ هزار هکتار فوق بحرانی و ۸۰ هزار هکتار در وضعیت بحرانی قرار دارد، برای کنترل این وسعت از عرصه‌های منابع طبیعی تنها یک پایگاه مهار آتش در این شهرستان وجود دارد.

انتهای پیام / م

از ابتدا تا پایان شهریور ۹۸، هشت فقره آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی مهدیشهر به وقوع پیوست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار