رهبرمعظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت شهدای استان مرکزی گفت: هر شهیدی، برای تدبر کنندگان یک مجموعه‌ درس است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  آیت الله امام خامنه‌ای رهبرمعظم انقلاب در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت شهدای استان مرکزی گفت: خاطرات خانواده شهدا جواهر قیمتی در دسترس ماست و هر شهیدی، یک مجموعه‌ی درس است برای هر کسی که در حال آن شهید تدبّر کند.

هر شهیدی،  برای تدبر کنندگان یک مجموعه‌ درس است

آیت الله امام خامنه‌ای افزودند: هر کدام از این شهدا که انسان حالاتشان را میخواند، در خلال حالات زندگی آن‌ها و در خلال وضع آن‌ها در دوران دفاع مقدّس و در عرصه‌ی جنگ، چیز‌هایی را مشاهده میکند که همه‌ی آن‌ها درس است.

خاطرات خانواده شهدا جواهر قیمتی در دسترس ماست

ایشان اضافه کردند: خاطرات پدران و مادران شهدا و همسران شهدای جنگ تحمیلی، دفاع مقدّس، چیز‌هایی است که مثل جواهر قیمتی در دسترس ما است که [اگر]غفلت کنیم، از دست ما خواهد رفت، کما اینکه خیلی از آن‌ها از دسترس ما رفته؛ بسیاری از پدران شهدا، مادران شهدا از دنیا رفته‌اند؛ بسیاری از آن‌ها دچار فراموشی شده‌اند.

رهبرمعظم انقلاب بیان کردند: به احتمال زیاد بسیاری از این امامزاده‌هایی که در سرتاسر استان مرکزی مدفون هستند به شهادت رسیده‌اند.

ایشان ادامه دادند: بنده به آن مقبره‌ی جناب سلطان سیّد‌احمد در هزاوه که از اجداد ما است رفته‌ام؛ وضع مقبره نشان‌دهنده‌ی این است که این سیّد بزرگوار به طور عادی در اینجا دفن نشده... سادات بزرگوار وقتی که می‌آمدند به سمت منطقه‌ی امن، یکی از مراکز نزدیک به آنها، همین منطقه‌ای است که امروز ما به آن، استان مرکزی میگوییم.

انتهای پیام /ج

 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.