کولیوند گفت: اعزام نیروی فوریت پزشکی به نوار مرزی ایران و عراق امسال ۲۵ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.

کنگره بهداشتبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،صبح امروز کنگره ملی بهداشت درمان به مناسبت اربعین در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

در این کنگره کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: ستاد مرکزی اربعین از کار گروه‌های مختلفی تشکیل شده است که یکی از آن کار گروه‌ها، بهداشت و درمان است.

او ادامه داد: با تمام ارگان‌ها از جمله تامین اجتماعی، شهرداری، نیرو‌های مسلح جلسات متعددی داشتیم تا بتوانیم با کمک هم، اربعین امسال را به خوبی پوشش بدهیم.
 
کولیوند درباره اعزام تیم پزشکان به عراق گفت: مدیریت اعزام‌ها به خوبی انجام شده است، به طوریکه نیروی فوریت پزشکی به نوار مرزی ایران و عراق نسبت به سال گذشته ۲۵ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.
 
او افزود: از سال گذشته  به شناسایی نقاط قوت و ضعف خودمان پرداختیم که طبق آن برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته است. 

کولیوند درباره پوشش مراکز درمانی مرزهای کشور گفت: اصلی ترین وظیفه ما کنترل بهداشت در مرزهای شمالی، شرقی و غربی کشور است، بنابراین  تمام نیروهای مراکز درمانی در این مسیرها به صورت آماده باش کامل حضور دارند تا به زائران عزیز خدمت رسانی کنند.

به گفته رئیس سازمان اورژانس کشور ؛موکب داران برای رعایت موازین بهداشتی و سلامتی آموزش های لازم را دیده اند.

او ادامه داد: ما دو سال پیش حدود ۹۰۰ بیمار که دچار بیماری وبا شده بودند را در مرز‌ها کنترل کردیم و اجازه ندادیم یک بیماری در کشور شیوع پیدا کند. سال گذشته با توجه به کنترلی که صورت گرفت یک بیمار واگیردار هم در کشور وارد نشد.

رئیس اورژانس کشور با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که بین کشور ایران و عراق صورت گرفت، بیان کرد: در این تفاهم‌نامه مقرر شد بیماران اورژانس کشور ما در بیمارستان‌های عراق به صورت کاملا رایگان درمان شوند.

کولیوند افزود: ۳۵ دستگاه آمبولانس و ۷ دستگاه اتوبوس آمبولانس مجوز ورود به عراق را گرفتند؛ همچنین قرار بر این شد همکاری پزشکان ایرانی در بیمارستان‌های عراقی صورت پذیرد؛ همینطور یک سری دیگر از آمبولانس‌ها، اتوبوس آمبولانس‌ها و بالگرد در مرز‌ها حاضر شدند تا در صورت نیاز اعزام شوند.

او بیان کرد:  ارتش و سپاه دو هواپیما در اختیار ما گذاشتند که این هواپیما‌ها مجهز به بیمارستان هوایی هستند.

رئیس اورژانس کشور درباره جلسه‌ای که با سفرای افغانستان، عراق و پاکستان داشت، تصریح کرد: در این جلسه آخرین هماهنگی‌ها و هم اندیشی‌ها بین کشور‌ها صورت گرفت و قرار شد هفته آینده مسئولین بهداشت و درمان مرز‌های کشوری یک تبادل نظری با هم داشته باشند.

استقرار ۴ بیمارستان ویژه CPR در ۴ مرز اصلی کشور

کولیوند تصریح کرد: ۴ بیمارستان ویژه CPR در ۴ مرز اصلی کشورمان مستقر و همچنین محل استقرار بیمارستان‌های سیار و صحرایی را مشخص کردیم. تمام مرز‌های کشور نسبت به سال‌های گذشته تقویت شده اند برای مثال پارسال هر ۴۰ کیلومتر مراکز خدماتی مستقر بودند، ولی اکنون با فاصله کوتاه‌تری این مراکز را اسکان دادیم.

او درباره نیرو‌های اعزامی گفت: با هماهنگی که با ستاد بازسازی اربعین داشتیم؛ کاروان بهداشت و درمان روز دوشنبه از کنار مرقد امام و شهدا حرکت می‌کنند.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار