سردار سلامی:

اینجا اکسیژن برای دشمنان نیست/ آنان نمی‌توانند حتی یک گلوله مشقی به طرف ما شلیک کنند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اینجا اکسیژن برای دشمنان نیست و حتی یک نفر نمی تواند بدون اذن ورود، در زمین، دریا و آسمان ما حضور پیدا کند.

اینجا اکسیژن برای دشمنان نیست/ ما ۴۰ سال است در دفاعِ مقدسیمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در مصلای اراک گفت: احیای اسلام به دست امام صورت گرفت و مسلمانان از جهل و برده داری و طواغیت نجات یافتند.

او افزود: امام فراتر از خورشید بود و البته همانند خورشیدبا طلوعش در آسمان اسلام تیرگی رفت و روشنایی آمد و شخصیتش مثل خورشید می‌درخشید.

امام نقشی پیامبر گونه در عالم ایفا کرد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: شخصیت امام تمامیت انقلاب ما و فراتر از انقلاب است که نقشی پیامبر گونه در عالم ایفا کرد و دوباره عزت برای اسلام برپا کرد و با کلام او انگار دوباره اسلام متولد شد.

او ادامه داد: امام خمینی (ره) یک حقیقت همیشه زنده است که با زمان پیش می‌رود و نامش معادل انقلاب است و بی نام او انقلاب شناخته نمی‌شود.

سردار سلامی تصریح کرد: در واقعه طبس امام فرمودند شن‌ها مامور خدا بودند ،در واقع وقتی آمریکا تحقیر شد، تازه این اول کار است و در تسخیر لانه جاسوسی زمانی که گفت این انقلاب دوم مهم‌تر از انقلاب بود آن زمان که هیچ کسی جرات عرض اندام درمقابل امریکا را نداشت شجاعانه قدرت آمریکا را شکست.

امام حقیقتا روح خدا در کالبد زمانه در هستی و جهان بود

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: امام حقیقتا روح خدا در کالبد زمانه در هستی و جهان بود که وقتی در پیکره جامعه دمیده شد همه توانستند در مقابل دشمن بایستند و این ستایش‌ها هنوز هم با آن حقیقت فاصله دارد.

او بیان کرد: امام یک شخصیت بزرگ در هستی و جهان است که با شکست دادن همه قدرت‌هایی که در جنگ مقابل ملت تازه به استقلال رسیده ایران ایستادند و با تکثیر روح خود در جامعه سدی مستحکم و شکست ناپذیر ساختند.

سردار سلامی گفت: امام متعلق به همه بشریت است و همانگونه که همه معصومین برای هستی و آفرینش فلسفه خلقت را بیان کردند امام هم این گونه بودند که برق ولایت به دست ایشان بر افراشته شد و وقتی رخ در نقاب خاک کشید، بیرق در دستان شخصیتی بزرگ از فرزندان رسول خدا (ص) و حضرت زهرا (س) ، مفسر قرآن، دشمن شناس و اهل تدبیر ، رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

امنیت، عزت و استقلال و ابروی ما همه مدیون شهادت شهیدان است

او اظهار کرد: دفاع مقدس با ابتکار عمل امام خاتمه یافت و به خدا قسم امنیت و عزت امروز ، استقلال ، حفظ نوامیس و آبروی ما همه مدیون شهادت شهیدان است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: پیکر‌هایی که امروز در خاک آرمیده اند ستون‌های عزت و شرف هستند، این استخوان‌ها ستون عزت و کرامت ما هستند که بر تارک تاریخ ایستاده و ناظر اعمال ما هستند و باید بدانیم آزادی امروز ما از کجاست و بدانیم که اگر امروز دشمن نمی‌تواند حتی یک گلوله مشقی به طرف ما شلیک کند، از برکت شهیدان و رهبری است.

او تصریح کرد: ۴۰ سال است ما در دفاع مقدسیم و وقتی رهبری بیرق را از امام بردوش گرفت توطئه‌ها پیچیده‌تر شدند و دشمن به همه شئون ما حمله کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: دشمنی که امروز تحقیر شده هواپیمایش را می‌زنیم کشتی هایش را تعقیب می‌کنیم و پشمیانشان می‌کنیم و دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و اراده رهبری به کرسی می‌نشیند.

دشمن بداند ملت ما تنها نیست و ما شکست ناپذیریم

سردار سلامی گفت: این نور امام راحل است که به ما قوت می‌بخشد و روحیه می دهد و در سیل ما را برمی انگیزاند تا حماسه بیافرینیم و دشمن بداند ملت ما تنها نیست و ما شکست ناپذیریم.

او افزود: دشمنان که می‌خواستند ما عقب نشینی کنیم عقب نشستند و جوانان ما در این سرزمین‌ها دشمنان خدا را تعقیب کردند و بیرق کشور ما را به اهتزاز درآورند و قله‌ها را تسخیر کردند.

حتی یک نفر نمی تواند بدون اذن ورود در زمین، دریا و آسمان ما حضور پیدا کند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: زمین، دریا و فضای ماپاک است و هیچ آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی نمی‌تواند در اینجا نفس بکشد، اینجا اکسیژن برای دشمنان نیست و حتی یک نفر نمی تواند بدون اذن ورود در زمین، دریا و آسمان ما حضور پیدا کند.

او تاکید کرد: رهبری فرمودند فشار‌های حداکثری دشمن کاملا شکست خواهد خورد و امروز می‌بینیم دشمنانی که می‌خواستند مارا منزوی کنند، چه خواهش‌هایی می‌کنند، چقدر تلاش می‌کنند که با رئیس جمهور ما در حد چند دقیقه ملاقات کنند و این محصول رشادت‌های فرزندان شماست.

سردار سلامی با تشکر از حضور همه ملت غیور و شریف استان مرکزی در کنگره نقش ملی امام خمینی در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: سردار پاکپور از افتخارات سرزمین استان مرکزی است که ما می‌دانیم شب و روز چقدر تلاش می‌کند.

استان مرکزی، سرزمین تولد عالمان و مجاهدان بزرگ

او اظهار کرد: خدا را سپاسگزاریم که توفیق عنایت کرد به پابوس شهدای گرانقدر در اراک و استان مرکزی نایل شویم و امروز مامیهمان آن بزرگوارانی هستیم که جاودانه و نزد خدا روزی می‌خورند و مفتخریم که در جمع مردم استان مرکزی، سرزمین تولد عالمان و مجاهدان بزرگ که در ساختن تاریخ پر افتخار برای ایران و جهان اسلامی نقشی بی بدیل و ممتاز را ایفا کردند، هستیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: ستارگان درخشان فقاهت از این سرزمین بسیار هستند و اینجا سرزمین مجاهدان و دانشمندان بزرگ است و امروز اراک معطر به رایحه دلنواز شهادت شده و ایثار، صبر و توکل از کوچه‌ها و خیابان‌های استان مرکزی مشام هر زنده دلی را نوازش می‌دهد.

او تصریح کرد: ما امروز گردهم آمده ایم برای بزرگداشت عظمت‌ها، جاودانگی ها‌ی شهدا که حقایق زنده‌ای هستند که فراتر از زمان ومکان پیش می روند و آینده را می‌سازند و الی الابد حماسه آفرینند، کربلا از این نوع است شهدای کربلا در یک نصف روز درتمام هستی هنر نمایی می‌کنند و فضیلت‌ها را در قله‌ای قرار می‌دهد.

امام حسین(ع) در مرکز جاذبه هستی قرار دارد

سردار سلامی بیان کرد: چشم‌ها همیشه پر از اشک می‌شود و همه جهان تحت تاثیر این عظمت قرار می‌گیرید که زمان و مکان و اقطاب هستی دربرابر آن کوچکند و امام حسین(ع) در مرکز این جاذبه قرار می‌گیرد.

او گفت: در تاریخ کشور ماهم شخصیت‌های بزرگ داریم و هم وقایع بزرگی رخ داده که در دامنه بزرگی قرار گرفته اند؛ وجود امام خمینی (ره) هم از این نمونه و الگوی ممتاز و یک شخصیت الهی است و به همین دلیل اینجا را سرزمین خورشی و سرزمین آفتاب نامیده اند.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۰۳:۰۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
سلام
واقعا فرماندهی سپاه برازنده شماست سردار نترس شجاع