به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نسل آتی تویوتا کرولا که قرار است نسل دوازدهم این خودروی محبوب و پر فروش تویوتا باشد، تغییرات بسیاری را به خود دیده و از آنجایی که تویوتا در انتشار تصاویر محصولات جدید خود محافظه کارانه عمل میکند، تا زمانی که طرحهای توسعه خودروهایش کاملا عملی نشده باشند، تصاویری خودروهایش منتشر نخواهد کرد. تویوتا کرولا ۲۰۲۰ بر اساس نسل جدید معماری جهانی تویوتا یا TNGA توسعه یافته که باعث میشود.
خودروهای این شرکت مشترکات بیشتری با یکدیگر داشته باشند. تا کنون نسل جدید خودروهایی نظیر تویوتا کمری، تویوتا آوالون و تویوتا CH-R بر اساس این پلتفرم توسعه یافته اند.
مشخصات داخلی
به گفته تویوتا، استفاده از پلتفرم TNGA در ساخت نسل جدید کرولا باعث شده تا کابین آرام تری را نسبت به گذشته شاهد باشیم. با وجود آنکه فاصله بین دو محور نسل بعدی همچنان ۲۷۰۰ میلیمتر باقی مانده، طول خودرو اندکی کمتر شده و کرولای نسل بعد، از نسل فعلی خود اندکی کوتاهتر خواهد بود. اما در عرض، با افزایشی ۲۲ و ۱۲ میلیمتری در محورهای جلو و عقب روبرو هستیم، علاوه بر آن، سیستم تعلیق مولتی لینک را در محور عقب شاهد هستیم که با سیستم میله پیچشی نسل فعلی، جایگزین شده است.
مشخصات ظاهری
تویوتا سعی کرده تا جایی که میتواند، روحیه کسل کنندگی نسل فعلی را از بین ببرد و خودرویی هیجان انگیزتر به مشتریان ارایه دهد. علاوه بر کلاس بندیهای قبلی نظیر LE، L و XLE که در نسل فعلی تویوتا کرولا قابل انتخاب هستند و تمرکز آنها بر سواری نرم و راحت است، دو تیپ SE و XSE با تمرکز بر سواری اسپرت و روحیهای تهاجمی ساخته خواهند شد. علاوه بر آن، طراحی جلو پنجره و سپر جلوی خودرو، LEDهای تیز و رینگهای هجده اینچی، تا میزان زیادی حس تهاجمی بودن را به بیننده القا میکنند.
سه تیپ LE، L و XLE از یک موتور ۱.۸ لیتری بهره خواهند برد که ۱۴۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و در حال حاضر بر روی تیپ LE Eco نسل فعلی کرولا موجود است. تویوتا وعده داده که با بروزرسانیهای مختلفی که بر روی این پیشرانه انجام داده، مصرف سوخت آن کاهش و راندمان آن افزایش یابد.
مشخصات فنی
دو تیپ بالاتر یعنی SE و XSE از یک پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر با قدرت ۱۶۹ اسب بخار بهره میبرند. تیپ SE مجهز به گیربکس شش سرعته دستی بوده و از ویژگیهای پیشرفته ایمنی بی بهره میماند. این پیشرانه و جعبه دنده با نسخه پایه تویوتا RAV۴ به اشتراک گذاشته شده است. اما تیپ XSE مجهز به جعبه دنده اتوماتیک CVT است که میتواند در حالت رانندگی اسپرت، به صورت مصنوعی ده دنده را در اختیار راننده قرار دهد. ویژگیهای ایمنی همچون کروز کنترل هوشمند و سیستم نگهدارنده بین خطوط در این تیپ قابل دسترسی خواهند بود.
اما این به معنای نا ایمن بودن تمامی نسلهای کرولا نیست. صرف نظر از پیشرانه و سیستم انتقال قدرت، هر تیپ از تویوتا کرولا ۲۰۲۰ با ویژگیهای استانداردی همچون سیستم پیش گیری برخورد از جلو به همراه ترمز اتوماتیک، هشدار خروج از خطوط و چراغهای اتوماتیک عرضه میشود.
یک سیستم سرگرمی نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده که در تمام تیپها عملکرد مشابهی دارد و تنها در سایز صفحه نمایش این سیستم تفاوت وجود دارد. تیپ پایه یا L با صفحه نمایش هفت اینچی و سایر تیپها با صفحه نمایش هشت اینچی عرضه میگردند. اگر خریدار دو تیپ بالای XSE و XLE را انتخاب کند، از ویژگیهایی همچون سیستم ناوبری و سیستم صوتی پرمیوم JBL نیز بهرهمند خواهد گردید.
داشبورد دو نسخه سدان و هاچ بک تویوتا کرولا مشترک بوده و با تمرکز بر سهولت دسترسی طراحی شده است. طراحی داشبورد بسیار ساده و مینیمال بوده و صفحه نمایش در حالتی جدا از داشبورد کار شده است. تریم داخلی خودرو دو رنگ است و مجموعه نمایشگر دیجیتالی پشت آمپر با رنگ آبی تزیین شده است.
فرمان طراحی مناسبی دارد و دکمههای کنترلی بسیاری بر روی آن قرار گرفته اند که باید در حین رانندگی به دقت از آنها استفاده نمود. به لطف جایگیری بهتر صندلی راننده، دید بهتری به اطراف مهیا شده و راننده تسلط بهتری به اطراف دارد.
این خودرو با تیپ پایه قیمتی کمتر از بیست هزار دلار داشته باشد. نسل جدید در نسخه هاچ بک هم اکنون در اختیار خودرونویسان قرار دارد و تجربهای که از رانندگی با آن بدست آمده، نشان دهنده ترکیب ماهرانهای از کیفیت و آراستگی، کاهش ویژگیهای نامطلوب و افزایش مشخصههای مطلوب در این سدان پر فروش است.
انتهای پیام/