اکوادور به دلیل مشکلات کسری بودجه، از دی ماه از سازمان کشور‌های صادرکننده نفت خارج می‌شود.

اکوادور از اوپک خارج می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، اکوادور یکی از کوچک‌ترین اعضا سازمان کشور‌های صادرکننده نفت موسوم به اوپک به دلیل مشکلات کسری بودجه از اول ژانویه (دی) از این سازمان متشکل از ۱۴ کشور خارج می‌شود.

این کشور که در دامنه کوه‌های آند قرار دارد تلاش می‌کند با افزایش تولید نفت خام درآمد‌های خود را افزایش دهد. این کشور در مناسبات مختلف ظرفیت تولید خود را که از سوی اوپک تعیین شده افزایش داده است.

وزیر انرژی اکوادور بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت: این تصمیم با هدف تقویت پایداری مالی برای مقابله بر موضوعات و چالش‌های داخلی اتخاذ شده است.

او تاکید کرد این اقدام در چارچوب برنامه ملی دولت جهت کاهش هزینه‌های عمومی و تولید درآمد‌های جدید است.

اکوادور در حدود ۵۴۵ هزار بشکه نفت در روز تولید می‌کند، اما همچنان به دلیل کسری بودجه گسترده و بدهی‌های سنگین خارجی با مشکل نقدینگی روبروست.

وزیر انرژی اکوادور اعلام کرد به رغم تصمیم این کشور برای خروج از اوپک، اکوادور به تلاش‌های خود برای حمایت از ثبات در بازار نفت جهان ادامه می‌دهد.

دیگر اعضا سابق کوچک اوپک نیز به دلایل کسری بودجه از این سازمان خارج شدند. اندونزی نیز با هدف افزایش صادرات نفت، عضویت خود در اوپک را در ۲۰۱۶ لغو کرد. بدهی‌های اکوادور در زمان رافائل کوریا، رئیس جمهور سابق چپگرای این کشور، افزایش یافت. سیاست‌های بازار و آغاز برنامه ریاضت اقتصادی لنین مورنو، جانشین وی، سبب بیکاری کارکنان شرکت‌های دولتی و قطع یارانه بنزین شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۰ مهر ۱۳۹۸
کار درستی می کند. ما هم خارج شویم به نفعمان است. اوپک یک سازمان مرده است.
آخرین اخبار