رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از کشت محصولات پاییزه بذر اصلاح شده گندم خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، عبدالرضا بازدار  رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در آستانه فصل کشت محصولات پاییزه بالغ بر ۲۴ هزار تن بذر اصلاح شده گندم تدارک دیده شده است.

بازدار در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برای کشت ۴ محصول مهم گندم، جو، نخود و کلزا روند تامین و تحویل نهاده‌ها به خوبی انجام شده است.

او تصریح کرد: نهاده‌ها و کود‌های شیمیایی شامل؛ کود‌های فسفاته، پتاسه و ازته به اندازه کافی تامین و بین مراکز خدمات جهاد کشاورزی در سطح استان توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تاکید کرد: کشاورزان حتما براساس آزمون خاک و نیاز خاکی از کود‌های شیمیایی استفاده کنند چراکه در سنوات گذشته عدم استفاده مناسب از کود به تولید استان خسارت وارد کرده است.

بازداربیان کرد: بذر نخود و بذر جو نیز به اندازه کافی تهیه، تامین و تدارک دیده شده و تاکنون بیش از ۱۲۰۰ هکتار محصول مهم و استراتژیک دانه روغنی کلزا کشت شده است.

او اضافه کرد: روند کشت و لزوم کشت کلزا برای کشور و استان به عنوان یک محصول تناوبی در چرخه تولید گندم خیلی مهم است و به کشاورزان تاکید می‌شود حتماً نسبت به کاشت محصول کلزا در جهت تامین امنیت غذایی کشور و همچنین پایداری تولید گندم اقدام کنند.

انتهای پیام/ر

آغاز کشت پاییزه ۲۴ هزار تن گندم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.