علیرضا آشناگر گفت: در تلاش هستیم در چهارچوب قوانین و مقررات واحد‌های تولیدی استان سمنان را حمایت و به چرخه اقتصادی بازگردانیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان ضمن بیان اینکه رویکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تخریب یا دور زدن قوانین نیست، گفت: استانداری و مجموعه عوامل در تلاش هستند تا در چهارچوب قوانین و مقررات واحد‌های تولیدی استان را حمایت و به چرخه اقتصادی بازگردانند.

او بابیان اینکه در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال بانک‌های می‌توانند سهم عمده‌ای را داشته باشند، افزود: اگرچه همکاری بانک‌ها در ستاد تسهیل و رونق تولید مطلوب بوده است، اما در مقابل وصول بازپرداخت وام‌ها در موعد مقرر نیز موردی که واحد‌ها و تولیدکنندگان باید الزامات آن را به‌دقت رعایت کنند.

استاندار سمنان بابیان اینکه چارچوب‌های قانونی و راهکار‌ها باید توسط دستگاه‌های اجرایی عضو این کارگروه مشخص و تدوین شود، ابراز داشت: گه گاه مشاهده می‌شود که برخی مدیران در این حوزه چندان موفق نیستند و این مهم می‌طلبد تا در راستای شعار اقتصاد مقاومتی قدرت تصمیم‌گیری مدیران افزایش یابد و اختیارت این کارگروه را به‌دقت شناسایی و عملیاتی کنند.

آشناگر بابیان اینکه توسعه اقتصادی با رفع مشکلات زیرساختی در استان سمنان هدف‌گذاری شده است، تصریح کرد: بر اساس این موضوع مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌بایست در چهارچوب قوانین و ضوابط برای رفع مشکلات واحد‌های صنعتی گام بردارند و در این حوزه کوشا باشند.

او بابیان اینکه اخذ استعلام‌های بی‌مورد از مدیران بالادستی کاری زمان‌بر و بی‌مورد است، بیان کرد: انتظار می‌رود مدیران بر طبق قوانین موجود اظهارنظر کرده و از کاغذبازی و بروکراسی اداری پیچیده در این خصوص اجتناب شود.

انتهای پیام / م

رویکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، دور زدن قوانین نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.