مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: همکاران ما در سازمان آتش‌نشانی موفق به کاهش ۳۹.۵ ثانیه‌ای رسیدن به محل حوادث وحرایق و کاهش ۷۰ درصدی حوادث و حرایق در ۶ ماه نخست امسال شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،محمدمسعود چایچی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، در آیین گرامیداشت هفتم مهر روز آتش نشانی و ایمنی در خانه تاریخی آل یاسین این شهرستان گفت: این حقیقت را باید بپذیریم که زندگی بدون ایمنی محقق نخواهد شد و خادمان حوزه ایمنی کسانی جز آتش‌نشانان نیستند.

او با تاکید بر اهمیت ایمنی افزود: این روز به این دلیل با عنوان روز ایمنی نام نهادند که بتوان آن را تبدیل به یک فرهنگ عمومی کرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، با اشاره به رونمایی از سامانه یکپارچه مهار ۱۲۵ نیز گفت: بهره‌مندی از فناوری اطلاعات در مدیریت منابع انسانی و نحوه به‌کارگیری تجهیزات جزو ضروری‌ترین و اصلی‌ترین برنامه‌های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کاشان است.

چایچی، تصریح کرد: این نرم افزار مهار با هدف تجمیع سرویس‌های موجود شامل ضبط مکالمات و سرویس اعلام آدرس مخابرات و مدیریت ناوگان در قالب یک نرم افزار و مدیریت فرآیند گردش کار در بخش عملیات در سه سطح فرمانده شیفت، مسئول ایستگاه و مدیریت عملیات رونمایی می‌شود.

 «آتش‌نشانان» تجلی عینی مفهوم ایثار هستند

سعید ابریشمی‌راد، شهردار کاشان، نیز در ادامه این آیین با بیان اینکه مشاغلی وجود دارد که ضامن سلامت و حیات انسان‌ها است گفت: آتش‎نشانی که فقط نه یک شغل بلکه آمیخته با ایثار است یکی از این شغل‌ها است.

او، ۱۲۵ را قلب تپنده و التیام‌بخش مواقع خطر، اضطرار و اضطراب دانست و گفت: مواجهه مستمر با خطر و تهدیدات برای نجات جان انسان‎ها تجلی مفهوم ایثاردر آتش نشانان است.

ابریشمی‌راد، همچنین از حسین ناصری خیَر و عضو هیئت مدیره مجمع خیرین عمران و توسعه شهری کاشان به واسطه احداث ساختمان آتش‌نشانی در فاز دوم ناجی‎آباد قدردانی کرد.

هیچ پاداشی جز اجر اخروی برای تقدیر از ارج کار آتش‎نشانان وجود ندارد

علی اکبر مرتضایی قهرودی، فرماندار ویژه کاشان، نیز در این آیین گفت: شما افتخار خانواده، شهر و ایران هستید و به عنوان خدمتگزاران مردم پاینده و جاویدان خواهید بود.

او تاکید کرد: هیچ پاداشی جز اجر اخروی برای تقدیر از ارج کار آتش‎نشانان وجود ندارد.

 «آتش‎نشانی» جایگاهی برای عرضه جلوه‌های والای انسانی است

علی‌رضا مفرح، نایب رئیس شورای اسلامی شهرکاشان نیز در پایان آیین گرامیداشت هفتم مهرماه روز آتش‎نشانی و ایمنی ضمن تبریک این روز و همچنین هفته دفاع مقدس گفت: در واقع این روز بهانه‌ای است تا به پاسداشت انسان‌هایی بپردازیم که از جان و آسایش خود در مسیر حفاظت از جان و سرمایه‌های دیگران می‎گذرند تا بتوانیم در امنیت زندگی کنیم.

او، آتش نشانی را جایگاهی برای عرضه جلوه‌های والای انسانی نظیر ایثار، ازخودگذشتگی، نوع‌دوستی و... دانست و گفت: وی به عنوان یک پزشک و نیز عضوی از شورای اسلامی شهر قدردان زحمات از این قشری است که شایسته تبجیل و تجلیل هستند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.