سرپرست معاونت حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمان گفت: ۳۴ درصد مددجویان کرمانی سالمند هستند.

۳۴ درصد مددجویان کرمانی سالمند هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمید کریمیان زاده؛ سرپرست معاونت حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمان بابیان اینکه سالمندی دوره‌ای حساس از زندگی است که باید توجه جدی به این مرحله از زندگی شود، گفت: در شش‌ماهه نخست امسال ۱۳ میلیارد و ۴۳۳ میلیون تومان کمک‌هزینه معیشت و کمک‌هزینه خدمات ویژه به سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان پرداخت‌شده است.

او بر ضرورت استفاده از گنجینه تجربیات و ظرفیت‌های سالمندان و تکریم آن‌ها تأکید کرد و افزود: سالمندی دورانی است که با بلوغ فکر و خرد همراه است و در دین مبین اسلام و روایات معصومین علیهم‌السلام بر لزوم تکریم سالمندان تأکید شده است.

سرپرست معاونت حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمان بابیان اینکه بیش از ۸۰ هزار سالمند تحت حمایت کمیته استان کرمان قرار دارند گفت: ۳۴ درصد مددجویان کرمانی سالمند هستند.

کریمیان زاده به برنامه‌های مهم این نهاد در هفته سالمند اشاره کرد و بیان داشت: اعزام تعدادی از سالمندان با اولویت سالمندان ساکن در مناطق محروم به مشهد مقدس، برگزاری اردو‌های درون استانی برای سالمندان تحت حمایت، دیدار با تعدادی از سالمندان تحت حمایت در قالب طرح مفتاح الجنه، پالایش سلامت سالمندان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با اولویت سلامت، نشاط و بهبودی سالمندان و اهداء سبد غذایی و بهداشتی به سالمندان ازجمله برنامه‌های مهم این نهاد برای هفته سالمند بوده است.

او بابیان اینکه ۷۰۰ سالمند زمین‌گیر تحت حمایت این نهاد هستند گفت: در سه‌ماهه نخست امسال بیش از ۲۱ میلیون تومان برای هزینه‌های درمانی و نگهداری این سالمندان توسط کمیته امداد هزینه شده است.

سرپرست معاونت حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمان افزود: با توجه به اینکه امروزه توسعه خدمات به قشر سالمند یک ضرورت انکارناپذیر است از همه مسئولان خواست خدمات بیشتری ازلحاظ کمی و کیفی به سالمندان ارائه دهند تا بسیاری از دغدغه‌ها که آسیب‌های روحی و بیماری‌های جسمی ازجمله آن‌ها است برطرف شود تا سالمندان زندگی خود را با آرامش و آسایش بیش‌ازپیش ادامه دهند.

انتهای پیام/س


بیش از ۸۰ هزار سالمند تحت حمایت کمیته استان کرمان قرار دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.