مسئول موکب سلامت ستاد مردمی اربعین استان قزوین گفت: سه موکب سلامت از استان در شهر‌های کربلای معلی ، مسیب و نجف عراق برپا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فاطمه محمدبیگی مسئول موکب سلامت ستاد مردمی اربعین استان گفت: سه موکب سلامت از استان در شهر‌های کربلای معلی ، مسیب و نجف عراق برپا می‌شود که با توجه به افزایش زائران خدمت‌رسانی به زوار هم افزایش می‌یابد.

محمد بیگی افزود: امسال تیم جهادگران حوزه سلامت با استقبال پزشکان، دندان پزشکان و جراحان مواجه بود، اما متاسفانه ظرفیت محدود و کمبود امکانات حضور پزشکان بیشتر را از جهاد در اربعین باز می‌دارد.

او اضافه کرد: پارسال برای موکب‌های سلامت استان حدود ۱۲۰میلیون دارو و۸۰ میلیون پماد برای خدمت‌رسانی در نظر گرفته شده بود، اما متاسفانه امسال مقدار کمی از این هزینه برای دارو‌ها پیش‌بینی شده است.

مسئول موکب سلامت ستاد مردمی اربعین استان گفت: تا کنون کمک خیران و داروسازی‌ها با وجود احتمال افزایش تعداد زائران بسیار کم بوده است و از سوی دیگر کمک‌های مردمی در این زمینه به مقدار کافی نیست و اگر همکاری مسئولان انجام نشود خدمات دارورسانی به زائران در مدت زمان کوتاهی متوقف می‌شود.

محمد بیگی افزود : در سال جاری بسیاری از موکب‌ها در تلاش ارائه خدمات پزشکی به صورت مجزا هستند که این مسئله می‌تواند به علت نبود شرایط مناسب نگهداری دارو باعث فاسد شدن دارو شود.

او ادامه داد: مشکل دیگری که جهادگران سلامت را در برمی‌گیرد نبود همکاری دانشگاه علوم پزشکی در زمینه صادرکردن مرخصی است که همکاری مسئولین و نظام پزشکی را می‌طلبد.

مسئول موکب سلامت ستاد مردمی اربعین استان گفت: بسیاری از جراحان استان قزوین برای انجام جراحی رایگان در بیمارستان‌های عراق به مناسبت ایام اربعین اعزام می‌شوند که با همکاری و هماهنگ مسئولین فعالیت خواهند کرد.

محمدبیگی افزود: پارسال در موکب‌های قزوین روزانه هزار نفر ویزیت می‌شدند.

انتهای پیام/ک

برپایی موکب های سلامت قزوین در در شهر‌های مسیب، نجف و کربلا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.