مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در جمع خبرنگاران گفت: سه موکب اوقاف قزوین در کربلای معلی و نجف اشرف عراق و زینبیه سوریه از نیمه مهرماه برپا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام مصطفی مجیدی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در جمع خبرنگاران  گفت : موکب سید الشهدا اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با ۶۰ خادم از پانزدهم مهر ماه کار خدمت رسانی خود را در نجف اشرف آغاز می‌کند و روزنامه ۱۸ هزار پرس غذای گرم، خدمات پزشکی، بهداشتی و فرهنگی با حمایت موقوفات متصرفی و غیر متصرفی ارائه می‌دهد.

وی در جمع خبرنگاران افزود:موکب آستان مقدس بی بی زبیده خاتون قزوین هم در کربلا علاوه بر اطعام روزانه، اسکان ۴ هزار نفر را بصورت شبانه روزی برعهده دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: موکب زینبیه هم در روز‌های پایانی ماه صفر و به مدت یک هفته در حرم حضرت زینب (س) و با مشارکت حوزه علمیه استان برپا می‌شود.

حجت الاسلام مجیدی افزود: یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان وجه از موقوفاتی که به نیت سید الشهدا در استان فعالیت دارند، در بین موکب‌ها وهیئت‌های مذهبی در ایام محرم توزیع شد، که نسبت به سال‌های گذشته رشد چشم گیری داشته است.

وی افزود: توزیع ۲ هزار و ۱۶۰ بسته مهر تحصیلی به ارزش هر بسته ۱۵۰ هزار تومان در بین دانش آموزان نیازمند از اقدامات اوقاف و امور خیریه استان در آغاز سال تحصیلی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان درباره اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ۱۱۵ بقعه استان گفت: همایش لبیک یا حسین، احلا من العسل همایش رهروان زینبی، برپایی کارگاه دوخت لباس حضرت علی اصغر (ع) و چادر حضرت رقیه (س) در امامزاده حسین از مهمترین برنامه‌های این اداره کل در ایام محرم بود.

حجت الاسلام مجیدی افزود: تعداد امامزادگان استان، ۲۱۴ بقعه است و ۲ هزار و ۶۰۰ موقوفه در استان وجود دارد که ۴ هزار موقوفه به نیت سید الشهدا (ع) است، همچنین ۷۵۷ موقوفه استان منفعتی است که شامل ۳۰ هزار رقبه می‌شود.

انتهای پیام/ چ

سه موکب اوقاف قزوین در  عراق و سوریه از نیمه مهرماه برپا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.