حسین زاده گفت: هر روز ۵.۷ درصد فقط شغل به ازای هر متر نمایشگاه ایجاد می‌شود.

۵.۷ روز شغل به ازای هر متر نمایشگاه تجاریبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  بهمن حسین زاده مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ج. ا. ا ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: از سال ۱۳۳۸ این نمایشگاه طبق اساس نامه مجلس شورای اسلامی تشکیل شد به طوری که بعد از انقلاب ۳۱ مرکز نمایشگاهی دیگر در کشور فعال شد.

او ادامه داد: خوشبختانه از لحاظ تعداد برپایی نمایشگاه، کشور ما در منطقه حرف اول را می‌زند و این خود نشان می‌دهد که ایران اقتصاد مطلوبی نسبت به کشور‌های دیگر دارد.

او اضافه کرد: امروزه نمایشگاه‌ها به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های توسعه تجارت محسوب می‌شوند بنابر این از چند جنبه موجب توسعه اشتغال و رونق سایر کسب و کارها می شود، حوزه‌های تأثیرگذاری نمایشگاه‌ها را از منظر اشتغال می‌توان به چند گروه طبقه‌بندی کرد.


بیشتر بخوانید: افت سطح آب‌های زیرزمینی به دلیل برداشت‌های بی‌رویه/انسداد ۸ حلقه چاه غیرمجاز طی هفته گذشته در تهران


حسین زاده با اشاره به دسته بندی حوزه های اشتغال در این نمایشگاه، افزود: گروه اول شاغلانی هستند که به‌ صورت دائم و مستقیم در صنعت نمایشگاهی فعالیت می‌کنند این افراد مشمول مجریان نمایشگاه‌ها، مراکز نمایشگاهی و کارکنان فعال در این بخش هستند.

او تاکید کرد: گروه دوم مشاغلی هستند که به‌صورت مستقیم اما غیر دائم درگیر فعالیت نمایشگاهی هستند که دامنه وسیعی از مشاغل را شامل می‌شود و اما گروه سوم شرکت‌هایی هستند. در هر روز ۵.۷ درصد فقط شغل به ازای هر متر نمایشگاه ایجاد می‌شود.

که از نمایشگاه به‌عنوان یک ابزار آمیخته ارتباطات خود استفاده می‌کنند و عملا به‌ واسطه مشارکت در نمایشگاه‌ها به توسعه کسب و کار خود می‌پردازند و رونق و اثر بخشی نمایشگاه‌ها بطور مستقیم در حفظ و توسعه بازار آنان تأثیرگذار است.

بهمن حسین زاده در نشست خبری نمایشگاه اکسپو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران افزود: این نمایشگاه از ۲۱ مهر به مدت ۶ ماه در کشور امارات و در شهر دبی برگزار می‌شود.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در بهترین نقطه این نمایشگاه فضایی به مساحت ۲۰۱۴ متر زمین را به خود اختصاص داده که در بخش‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی فعالیت خواهد کرد.

حسین زاده افزود: حدود ۲۵ میلیون نفر از کل دنیا برای بازدید نمایشگاه اکسپو دبی شرکت می‌کنند که ایران می‌تواند در این نمایشگاه حضور بسیار پررنگ و موثری داشته باشد.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی گفت: ۴۰۰ متر از این فضا اختصاص به فعالیت‌های تجاری دارد که شرکت‌های تجاری می‌توانند با شرکت در مناقصه جایگاه خود را در این نمایشگاه مشخص کنند.

وی افزود: ستاد اکسپو با هماهنگی ریاست جمهوری تشکیل شده و در حال پیگیری امور است و با طراحی و ظرفیت قوی برای شرکت در نمایشگاه فعال هستیم.

حسین زاده در خصوص سوالی که درباره تحریم ایران در این نمایشگاه شد نیز گفت: هیچ گونه تحریمی ایران در نمایشگاه اکسپو ندارد و طرف اماراتی همکاری بسیار خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارد تا به بهترین نحو ممکن این نمایشگاه برگزار شود.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی افزود: در حاشیه نمایشگاه اکسپو و همچنین در باشگاه ایرانیان دبی با رایزنی‌های خوبی که وزارت امور خارجه کرد قرار است تا در همان جا برای علاقمندان خارجی ویزای گردشگری و تجاری برای ورود به ایران صادر شود.

وی گفت: در کشور حدود ۳۰ مرکز نمایشگاهی فعال است و نمایشگاه بین المللی تهران وظیفه سیاست گذاری برای کل کشور را بر عهده دارد.

حسین زاده در ادامه افزود: حدود ۶۰۰ نمایشگاه در کشور برگزار شده که ۹۰ نمایشگاه در تهران بوده و ایران در بحث نمایشگاهی در منطقه حرف اول را می‌زند و با ترکیه و امارات در حال رقابت است.

وی گفت: روابط تجاری ایران با کشور‌های همسایه و منطقه از طریق پل نمایشگاهی در حال گسترش است و این صنعت در حال جا افتادن است.

انتهای پیام/

نمایشگاه‌ها به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های توسعه تجارت محسوب می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار