رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت گفت: وضعیت حمل و نگهداری کود‌های حیوانی در جیرفت به یک معضل بهداشتی ۲۰ ساله تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا محمودی رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت درباره وضعیت حمل و نگهداری کود‌های حیوانی در جیرفت گفت: تاکنون ۴ شورای بهداشتی برای همین موضوع تشکیل شده است و مناطق مسکونی همجوار با محل توقف کامیون‌های حمل کود حیوانی از نظر روحی و روانی نیز کلافه شده اند.

محمودی از جانمایی محلی دائمی برای توقف کامیون‌های حمل کود حیوانی خبر داد و بیان کرد: ورودی شهر از جیرفت از طرف پلیس راه به فاصله تقریبی ۱ و نیم کیلومتری بعد از پل رودخانه شور محلی در نظر گرفته شده است.

او با ابراز نگرانی از گلایه مندی‌های مردم و شهروندان تصریح کرد: مردم و شهروندان از این وضعیت موجود بسیار گلایه دارند و باید نسبت به تعیین تکلیف وضعیت بهداشتی و زیست محیطی اقدام سریع صورت بگیرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت افزود: مرکز بهداشت نسبت به ساماندهی توقف کامیون‌های حمل کود حیوانی در مقابل درب معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اهتمام ویژه‌ای دارد.

او خواستار همکاری ادارات مربوطه برای ساماندهی هر چه سریعتر بحران بهداشتی ناشی از بوی آزار دهنده کود‌های حیوانی شد.

محمودی گفت: اگر نهاد‌های ذیربط محل در نظر گرفته شده را تایید نمایند امسال بساط این معضل ۲۰ ساله جمع خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت افزود: از محل توقف کامیون‌ها و خرید و فروش کود حیوانی به عنوان یک تهدید و بحران بهداشتی یاد کرد و با توجه به مشکلات ایجاد شده به عنوان متولی بهداشت عمومی با جدیت این موضوع را دنبال می‌کنیم و انتظار است همه همکاری نمایند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت افزود: علاوه بر اینکه محل توقف کامیون‌های حمل کودحیوانی روبروی درب معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی است بخشی از شهرک‌های مسکونی این منطقه نیز در گیر هستند و در همین راستا از طریق دادستانی نیز وارد عمل شده ایم که قرار است نسبت به جمع آوری موقت کامیون‌های حمل کود حیوانی اقدام شود.
انتهای پیام /ی

بحران بهداشتی در جیرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار