نماینده ولی فقیه در ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: ما اهل جنگ نیستیم، اما اگر دشمن اقدامی کند پاسخ محکمی خواهد گرفت.

دشمن در صورت حرکت اشتباه پاسخ محکمی دریافت می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در ستاد کل نیرو‌های مسلح در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه عالی دفاع ملی که امروز در محل این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که انقلاب اسلامی  چهار دهه عمر خود را بدون خیانت طی کرده است.

نماینده ولی فقیه در ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: ما شاهد انقلاب‌های فراوانی در دوران معاصر مانند انقلاب فرانسه یا شوروی بودیم، اما هیچ‌کدام نتوانستند بر آرمان‌ها خود ادامه مسیر بدهند، امروز می‌بینید که انقلاب کبیر فرانسه به کجا رسیده، سارکوزی و مکرون میراث‌دار آن هستند؛ در انقلاب الجزایر آرمان‌ها در مسیر از بین رفت، چرا که رهبران آن چپ‌گرا بودند.


بیشتر بخوانید: کشور‌های ظالم منطقه امروز درخواست عذرخواهی از ایران دارند


او‌ تصریح کرد: در انقلاب شوروی آقای خروش‌چف با دیدگاه مذاکره با آمریکا به میدان آمد؛ شوروی مشکل کلاهک اتمی نداشت بلکه موضوع اصلی انقلاب آنها سرمایه‌داری غرب بود، اما بعد از مدتی شوروی و آمریکا پای میز مذاکره بر سر موضوع کلاهک‌های اتمی رفتند و امروز می‌بینید ترامپ تمامی آنها را کنار زده است؛ این نتیجه عدول از آرمان‌ها اصلی انقلاب است.

حجت‌الاسلام سعیدی افزود: در موضوع ایران هم مشکل دشمن با ما بر سر تعداد سانتریفیوژ نبود، بلکه درد دیگری داشتند و خدا حفظ کند رهبر معظم انقلاب را که هوشیارانه با توطئه دشمن مقابله کردند و با فرمایشات خود مسیر را مشخص کردند.

نماینده ولی فقیه در ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه یک ملت به دلیل ۳ عامل از آرمان‌ها خود عدول می‌کند، گفت: نخستین عامل دست کشیدن از خداپرستی و رفتن به سمت بت پرستی است، دومین عامل تبعیت از یک آشوبگر به‌جای تبعیت از یک رهبر آسمانی است و سوم تنزل به مرحله‌ای است که مردم از رهبران خود غذا طلب کنند.

او با اشاره به وقایع اخیر یمن بیان کرد: آنچه در یمن می‌بینید یک قانون خداوند است که می‌فرماید اگر امداد غیبی می‌خواهید باید صبر و تقوای خود را بالا ببرید، نمونه بارز آن در داخل کشور هم وجود دارد؛ از تکاوران ایرانی پرسیده شد که وقتی روی کشتی انگلیسی رفتید احتمال نمی‌دادید که ناو آنها حمله کند که پاسخ دادند چرا؛ این نشان از تقوا و صبر ما دارد.

حجت‌الاسلام سعیدی با بیان اینکه اگر اهل بیت نبودند اسلام هم نبود، تصریح کرد: ما افرادی را در عصر حاضر داریم که در راه اهل بیت هستند؛ ما سه سید داریم که منطقه را به لرزه درآوردند، نخستین نفر مقام معظم رهبری  و دومین نفر سید حسن نصرالله و سومین نفر سید بدرالدین است.

نماینده ولی فقیه در ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: انقلاب ما تنها انقلاب جهان است که بر آرمان‌های خود پابرجاست و امروز آمریکا با سه چالش نظامی به روسیه، چالش اقتصادی با چین و چالش مبنایی با ایران روبه‌رو است.

او بیان کرد: هر انقلابی ۵ سطح دارد که نخستین آن وابستگی، دوم دفاع ملی، سوم بازدارندگی، چهارم ضربه متقابل و پنجم ضربه اول است که انقلاب ما از سه سطح اول عبور کرده و در مرحله ضربه متقابل قرار دارد.

حجت‌الاسلام سعیدی در بخش پایانی سخنانش گفت: ما اهل جنگ نیستیم، اما اگر دشمن اقدامی کند پاسخ محکمی خواهد گرفت و این یعنی ما به سطح پنجم ورود پیدا کرده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار