رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان از شناسایی عاملان کشتار چهار قطعه "لک لک" در این شهرستان خبرداد.

عاملان کشتار رحیم عبدالکریمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،گفت: موضوع کشتار و تیراندازی به چهار قطعه "لک لک" در یکی از مناطق شهر بوکان به صورت سریع از سوی این اداره پیگیری شد و بعد از برسی‌های صورت گرفته، متهمان شناسایی شدند.

او با اشاره به اینکه این پرندگان از سوی افرادی حیوان آزار و به بهانه مزاحمت مورد کشتار قرار گرفته اند، از تشکیل پرونده قضایی و پیگرد قانونی برای متهمان خبر داد.

عبدالکریمی تصریح کرد: "لک لک ها" پرندگان وحشی و مورد احترام هستند که با زندگی مردم کُردستان اخت گرفته و اغلب بر روی تیر‌ها و دکل‌های برق، دکل‌های مخابرات، آب انبار‌ها و... لانه سازی می‌کنند و علیرغم اینکه بی آزار هستند گاهاً از طرف افرادی نا آگاه مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرند.

اوایل این هفته، تصاویری از کشته شدن چهار قطعه لک لک بر اثر تیراندازی در بوکان، در فضای مجازی منتشر شد که شهروندان و رسانه‌های این شهرستان خواستار برسی فوری این حادثه حیوان آزاری و برخورد با متخلفان شدند.

لک لک سفید یا حاجی لک لک ۱۰۲ سانتیمتر طول دارد و در زمره بزرگترین پرندگان کنار آبزی به شمار می‌رود و رنگ آمیزی پرو بال این پرنده به گونه‌ای است که از سایر پرندگان سفید متمایز می‌شود.

این پرنده به صورت گله‌های نا منظم مهاجرت می‌کند و پرنده‌ای انسان گراست و از ماهی، دوزیستان، حشرات، نرم تنان و گاهی نیز از جوندگان کوچک و خزندگان تغذیه می‌کند.

لک لک از مرغان کوچ کننده و مهاجر است که بر نقاط مرتفع شهری لانه می‌سازد و هر سال در فصل شکوفایی و طراوت طبیعت از دور دست‌ها به لانه اش مراجعت می‌کند.
 
انتهای پیام/م
 

شناسایی عاملان کشتار "لک لک ها" در بوکان 

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.