یک دستگاه خودرو آتش نشان جنگلی برای تامین و تجهیز ناوگان اطفای حریق به منابع طبیعی سردشت به ارزش ۴ میلیارد ریال اختصاص یافت.

حسینی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، گفت: خودرو اطفای حریق از نوع «آمیکوی مدل آراز» بوده و برای خرید خودرو و تکمیل امکانات اطفای حریق آن حدود ۴ میلیارد ریال هزینه شده است که با پیگیری‌های مسؤولان شهرستانی، و مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان‌غربی در راستای تامین و تجهیز سیستم اطفای حریق اداره تخصیص پیدا کرد.

حسینی افزود: این دستگاه خودرو دارای قدرت دیفرانسیل اتوماتیک، مخزن آب ۸۰۰ لیتر، فشار ماکزیمم دو دهم بار، قابل اتصال به پمپ، مخزن فوم ۸۰ لیتر، مخزن ذخیره آب جهت هواگیری پمپ ۳۰ لیتر، موتور دیزلی، عملکرد قدرت ۱۲۰۰ لیتر در ثانیه در فشار ۶ بار و همچنین موتور میتسوبیشی است.

او گفت: با توجه به اهمیت موضوع آتش سوزی عرصه‌های ملی با وجود پوشش خشک علفی زیر اشکوب در این شهرستان و همچنین صعب‌العبور بودن مناطق تامین تجهیزات و امکانات اطفای حریق یکی از نیاز‌های اساسی است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت تصریح کرد: این شهرستان حدود ۹۰ درصد از جنگل‌های آذربایجان‌غربی را دارد و نیاز به وجود پایگاه اطفای حریق در سردشت احساس می‌شود که می‌تواند جنگل‌های بانه در استان کردستان، سردشت، پیرانشهر و مهاباد در آذربایجان‌غربی را نیز پوشش دهد.

او بیان کرد: برای تکمیل و تجهیز بخش ماشین آلات و ادوات اطفای حریق درخواست تخصیص کفش و لباس مخصوص نیروها، شلنگ یدک آب مخصوص جهت انتقال حداکثر تا هزار متر، دبه آب پلاستیکی شیردار، کوله پشتی آب، شن کش، آتش کوب، بیل مخصوص، چراغ قوه و برخی اقلام مورد نیاز دیگر به اداره کل مربوطه داده شده است.
 
انتهای پیام/م
 

منابع طبیعی سردشت به خودرو آتش نشانی جنگلی تجهیز شدند

برچسب ها: محیط زیست ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.