دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین گفت: ۸۵ موکب استان از هفته آینده در ۳۶ مکان به زائران اربعین خدمات رسانی می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، خورشیدی، دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین گفت: ۸۵ موکب استان از ۱۶ و ۱۷ مهر ماه در شش قرارگاه و در ۳۶ مکان، آماده پذیرایی از زوار اربعین حسینی خواهند بود.

خورشیدی اضافه کرد: با توجه به اینکه استان قزوین در مسیر عبور بسیاری از زائران قرار دارد، قرارگاه نخست در شهر قزوین در عوارضی زنجان در شهر آبگرم و شهر آوج مستقر است.

او افزود: با توجه به اینکه قزوین معین استان مهران است، خدمات استان در مهران بیشتر خواهد بود و یک موکب هم در این محل مستقرمی شود.

دبیر ستاد مردمی اربعین استان گفت:  قرارگاه‌هایی هم در شهر نجف در طریق الحسین (جاده بین نجف تا کربلا) و در شهر کربلا و شهر مسیب مستقر خواهند بود.

به گفته خورشیدی، در سامرا هم یک موکب از قزوین مستقر و خدمات رسانی دارند.

او افزود: با توجه به اینکه فعالیت موکب‌های عراقی در روز اربعین متوقف می‌شود، برنامه ریزی ها بدین صورت است که موکب‌های قزوین تا دو روز بعد از اربعین هم فعال باشند تا زوار ایرانی و قزوینی بتوانند از خدمات این موکب‌ها بعد از اربعین بهره‌مند شوند.

دبیر ستاد مردمی اربعین استان گفت: در بُعد فرهنگی اقدامات ویژه‌ای اتفاق افتاده که یکی از مهم‌ترین آن افتتاح موکب بین المللی در مسیر نجف به کربلا و در عمود ۲۱۰ است.

به گفته خورشیدی، در این موکب از طریق تعدادی از مبلغان دینی که به چند زبان دنیا مسلط هستند محتوا‌های مختلفی در حوزه مکتوبات و فضای مجازی آماده شده که به زوار داده می‌شود.

انتهای پیام/ک

آغاز فعالیت ۸۵ موکب استان قزوین از هفته آینده 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.