بیش از ۱۰ میلیون نفر از ژاپن که قربانیان استفاده از سلاح‌های هسته‌ای هستند با امضای طوماری خواهان جهان عاری از تسلیحات هسته‌ای شدند.

۱۰ میلیون امضاء پای طوماری برای جهان عاری از تسلیحات هسته‌ایبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تلویزیون ان اچ کی، بیش بیش از ۱۰ میلیون نفر از ژاپن و کشور‌های دیگر که قربانیان استفاده از سلاح‌های هسته‌ای هستند با امضای طوماری از تمامی کشور‌های جهان خواسته اند که به معاهده منع تسلیحات اتمی سازمان ملل ملحق شده و خواهان جهان عاری از تسلیحات هسته‌ای شدند.

این طومار را بیش از ده میلیون نفر در ژاپن و کشور‌های دیگر امضاء کرده اند. آن‌ها از کشور‌های جهان خواستند که به معاهده منع تسلیحات هسته‌ای سازمان ملل که در سال ۲۰۱۷ به تصویب رسیده است، ملحق شوند. ۳۲ کشور این معاهده را امضاء کرده اند.

توشیکی فوجیموری یکی از اعضای گروه جمع آوری امضا گفت:جمع آوری این امضاء‌ها ما را دلگرم کرده است. ما به تلاش‌های خود ادامه می‌دهیم تا این معاهده تقویت شود.

قرار است رئیس این گروه این طومار را به رئیس کمیته خلع سلاح سازمان ملل در نیویورک در اوایل اکتبر تحویل دهد. قدرت‌های اتمی و از جمله کشور‌های تحت چتر اتمی آمریکا و از جمله ژاپن مخالف معاهده منع تسلیحات هسته‌ای هستند.

این در حالی است که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به مناسبت روز بین المللی امحاء تسلیحات هسته‌ای، گفت: «روابط بین کشور‌های دارنده تسلیحات هسته‌ای دچار بی اعتمادی شده است. لفاظی خطرناک درباره سودمند بودن تسلیحات هسته‌ای رو به افزایش است.»

وی افزود: «رقابت در زمینه تسلیحات هسته‌ای از جنبه کیفی در جریان است. رژیم کنترل تسلیحاتی که با مشقات فراوان ایجاد شد در حال در هم شکستن است. اختلافات درباره سرعت و مقیاس خلع سلاح رو به افزایش است و من نگرانم که ما داریم به سمت عادت‌های بد لغزش می‌کنیم که با این کار بار دیگر کل جهان را گرفتار تهدید نابودی هسته‌ای می‌کنیم.»

دبیرکل سازمان ملل افزود: «من همچنین درخواست خود را از کشور‌های عضو (ان پی تی) تکرار می‌کنم و از آن‌ها می‌خواهم که در کنفرانس بازنگری پیمان عدم اشاعه (ان پی تی) در سال ۲۰۲۰, با یکدیگر همکاری کنند و اطمینان بدهند که ان پی تی همچنان برای محقق کردن اهداف اولیه و بنیادین خود پابرجا است، از جنگ هسته‌ای جلوگیری می‌کند و از بین بردن تسلیحات هسته‌ای را تسهیل می‌کند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
ای کاش کشورها وسیله ای میساختن تا تاثیر سلاح های اتمی را عملا خنثی میکرد تا کسانیکه آنرا در اختیار دارن مستاصل شوند وآنرا راکنار بگذارند
آخرین اخبار