وزیر امور خارجه چین از سیاست‌های یکجانبه گرایانه دولت آمریکا انتقاد کرده و گفت که این سیاست‌ها نظم جهانی را تهدید کرده و سبب رکود جهانی می‌شوند.

هشدار چین درباره سیاست‌های یکجانبه گرایانه آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در نشست مجمع عمومی سازمان ملل از سیاست‌های یکجانبه گرایانه دولت آمریکا انتقاد کرده و گفت این سیاست‌ها خطر اساسی است که نظم جهانی را تهدید می‌کنند و سبب رکود جهانی می‌شوند.

وزیر امور خارجه چین گفت: «ما مخالف سوء استفاده از قدرت هستیم و هرگز در برابر فشار تسلیم نخواهیم شد. پیگیری سیاست‌های یکجانبه گرانه آمریکا خطر اساسی است که نظم جهانی را تهدید می‌کند.»

وانگ یی با اعلام مخالفت چین با استقرار موشک‌های کوتاه و میان‌برد در منطقه آسیا و اقیانوسیه گفت: «آمریکا خود دارای بزرگترین زرادخانه هسته‌ای در جهان بوده و باید به تعهداتش در زمینه خلع سلاح هسته‌ای پایبند باشد.»

پیش‌تر وزیر امور خارجه چین در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل انتقادات آمریکا را رد کرد و گفته بود دو کشور باید به منافع هم احترام بگذارند و برای نفع مشترک خود و جهان با هم همکاری کنند.

وانگ یی ضمن هشدار علیه مداخله‌های واشنگتن در امور داخلی هنگ کنگ و اقدامات تجاری این کشور علیه چین اعلام کرد پکن در مقابل تهدیدات از جمله تهدیدات تجاری آمریکا تسلیم نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار