نروژ در توسعه نسل پنجم شبکه ارتباطی خود هوآوی را کنار نمی‌گذارد

وزیر دولت نروژ اعلام کرد این کشور در توسعه نسل پنجم شبکه ارتباطات خود ممنوعیتی برای استفاده از فن‌آوری‌های شرکت مخابراتی هوآوی اعمال نخواهد کرد.

نروژ در توسعه نسل پنجم شبکه ارتباطی خود هوآوی را کنار نمی‌گذاردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نیکولای آستروپ، وزیر کابینه نروژ اعلام کرد این کشور در توسعه شبکه ارتباطات خود از فن‌آوری نسل پنجم شرکت مخابراتی هوآوی استفاده خواهد کرد و این شرکت را کنار نخواهد گذاشت.

آستروپ در مصاحبه با رویترز گفت: «این گزینه چیزی نیست که قابل بحث باشد. با هوآوی در زمینه امنیت گفت‌و‌گوی خوبی داریم و این وظیفه خود شرکت‌هاست که خودشان تامین‌کنندگان را انتخاب کنند. هیچ ممنوعیتی علیه هیچ تامین‌کننده‌ای در نروژ اعلام نکرده‌ایم».

با این حال، این تصمیم ممکن است نروژ را در مقابل آمریکا که متحد این کشور در ناتوست قرار دهد. زیرا پیش از این فشار‌هایی از سوی واشنگتن بر این کشور اروپایی وارد شده بود که از همکاری با هوآوی در ساخت شبکه ۵ جی خودداری کند.

تلنور، بزرگترین ارائه دهنده خدمات مخابراتی نروژ قصد دارد امسال تأمین کنندگان فناوری نسل پنجم تلفن‌های همراه را به منظور آماده شدن برای حضور در بازار تجاری در سال ۲۰۲۰ انتخاب کند.

پتر فوربرگ، رئیس تلنور، در این خصوص گفت :«با همه در حال مذاکره هستیم. همه شرکت‌ها در حال بررسی هستند و در نهایت باید ببینیم چه کسی انتخاب می‌شود. در حال اجرای فرایندی هستیم که در را به روی همه شرکا باز گذاشته است».

در پی تشدید تنش‌های تجاری میان واشنگتن و پکن در ماه مه امسال، وزارت بازرگانی آمریکا شرکت هوآوی را به همراه ۷۰ شرکت وابسته به آن به دلیل آنچه حفظ امنیت ملی آمریکا خوانده، در فهرست سیاه قرار داد. این بدان معناست که شرکت هوآوی و شرکت‌های وابسته به آن دیگر نمی‌توانند فناوری و تجهیزات آمریکایی را خریداری کرده و با شرکت‌های این کشور در ارتباط باشند.

آمریکا تاکنون بار‌ها مدعی شده است که این غول فناوری چینی از گوشی‌های هوشمند و تجهیزات خود برای جاسوسی علیه آمریکایی‌ها استفاده می‌کند، ادعایی که بار‌ها از سوی دولت چین تکذیب شده است. واشنگتن همچنین دیگر کشور‌ها را تشویق کرده استفاده از تجهیزات شرکت هوآوی را ممنوع اعلام کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار