معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور گفت: متعادل سازی قیمت نهایی محصولات خودرویی، بایستی همزمان با ارتقای محسوس کیفیت محصولات، تقویت فرآیند خدمات پس ازفروش و جلب رضایت مشتریان صورت بگیرد.


صنعت خودروی کشور نخستین هدف دشمنان، در دور اول اعمال تحریم‌های ظالمانه بودبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه اقتصادی وزارت کشور از گروه صنعتی ایران خودرو بازدید کرد.

در این بازدید که یکشنبه هفتم مهر ماه، برگزار شد، دین پرست ضمن دیدار با مدیرعامل و بازدید از بخش‌های مختلف گروه صنعتی ایران خودرو، در جمع مدیران این شرکت حاضر شد و راهکار‌های همکاری برای رونق تولید در این مجموعه را مورد تبادل نظر قرارداد.

دین پرست در این دیدار در تبیین اهمیت صنعت خودرو در شرایط کنونی کشور و با اشاره به اینکه صنعت خودرو، برنامه نخستین ترامپ درمساله تحریم‌ها بود، گفت: دلیل این امر این است که خودروسازی در کشور، جزء صنایع قدیمی و پیشران در توسعه اقتصادی کشور محسوب می‌شود و هر گونه ضربه به این صنعت، خودبه‌خود، سایر بخش‌های صنعتی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

دین پرست گفت: ظرفیت‌های موجود بایستی حول شکست برنامه‌های تحریمی صنعت خودرو، به عنوان صنعت مادر و پیشران توسعه متمرکز شود.

او با مرور برخی مؤلفه‌های دردسترس برای حمایت از تولید خودرو درکشور، با اشاره به اینکه؛ کمک به ارتقای ظرفیت تولیدات گروه صنعتی ایران خودرو، با اولویت ایفای تعهدات قبلی ومعوق وتحویل به موقع محصولات به خریداران، ضروری است، گفت: فراهم کردن زمینه تامین منابع و نقدینگی مورد نیاز، برای افزایش ظرفیت تولید و متعادل سازی قیمت نهایی محصولات تولیدی، با هدف صرفه اقتصادی برای گروه وهمچنین جلب رضایت مشتریان ضروری است.

دین پرست معاون وزیر کشور به موضوع قیمت محصولات ایران خودرو پرداخت و با تاکید بر ضرورت تعادل قیمت‌ها وجلب رضایت مصرف کنندگان، خاطر نشان کرد: متعادل سازی قیمت نهایی محصولات خودرویی، بایستی همزمان با ارتقای محسوس کیفیت محصولات، تقویت فرآیند خدمات پس از فروش وجلب رضایت مشتریان صورت بگیرد.

معاون وزیر کشور افزود: ایران خودرو بایستی با فعال کردن تمام ظرفیت‌ها از جمله؛ تقویت ظرفیت صادراتی محصولات تولیدی، حرکت درعرصه چابک سازی ساختار، برنامه ریزی در جهت اقدامات توسعه‌ای و تلاش درجهت طراحی وتولید محصولات نوین ازجمله خودرو‌های برقی، بتواند ضمن تامین کسری بودجه، سایر بخش‌های صنعتی کشور را هم مورد حمایت قرار دهد.

او با یادآوری این موضوع که تقویت همکاری بین گروه‌های خودروساز وشرکت‌های قطعه ساز و تادیه مطالبات تامین کنندگان وقطعه سازان، ضامن ادامه فعالیت شرکت‌های خودرو ساز است، بر برنامه ریزی راهبردی در جهت بومی سازی وساخت داخلی قطعات و در نتیجه قطع وابستگی به مواد اولیه وقطعات نیازمند واردات تأکید کرد. وی در همین زمینه برایجاد ارتباط منطقی بین خودروسازان عمده کشور واستفاده ازظرفیت‌های متقابل، در راستای قطع وابستگی به خارج تاکید کرد.

معاون اقتصادی وزیرکشور افزود: امروز مساله بدهی شرکت به تامین کنندگان قطعات مطرح است و این مشکل باید با هماهنگی‌های مؤثرحل شود و تولید کنندگان داخلی قطعات با حمایت مالی بتوانند، قطعه‌های با کیفیت و به روز تولید کنند.

دین پرست تصریح کرد: باید در نظر داشته باشیم که تقویت قطعه سازان خود به خود باعث تقویت خود شرکت ایران خودرو و کیفی‌تر شدن محصولات و تولیدات می‌شود و به همین دلیل، باید از تمام فرصت‌ها در حمایت از قطعه سازان داخلی استفاده کرد.
دبیر شورای توسعه شرق و غرب کشور، با یادآوری اینکه ۱۶ استان کشور مرزی هستند، گفت: می‌توان با هماهنگی‌های لازم، از ظرفیت استان‌های مرزی برای توسعه روند فروش و صادرات محصولات صنعت خودروی کشور و ارائه خدمات مرتبط در سطح کشور‌های همجواراستفاده کرد. اگر این مهم انجام گیرد؛ بخشی مهمی ازمساله بیکاری درکشور با جذب و به کارگیری در صنایع استانی ایران خودرو مرتفع می‌شود.

دین پرست افزود: تحقق موفقیت‌هایی از این دست؛ نیازمند نگاه همه جانبه و توسعه محور است و وزارت کشور با توجه به جایگاه قانونی و حاکمیتی اش و ظرفیت‌های استانی در اختیار، آمادگی هرگونه همکاری برای فعال سازی هرچه بیشتر گروه صنعتی ایران خودرو و دیگر شرکت‌های فعال در صنعت خودرو درسایت‌های موجود استانی و سایر استان‌های مرزی دارد.

 معاون اقتصادی وزارت کشور با اشاره به اینکه در ۲۵ شهریورماه سال جاری، مدیرعامل ایران خودرو، با حضور در وزارت کشور، گزارش جامعی از وضعیت صنعت خودرو درستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور ارائه کردند و این گزارش به سران قوه هم ارسال شد، گفت: مقرر شد، پیرو گزارشات قبلی وزارت کشور به رییس جمهورمحترم، درخصوص مشکلات شرکت‌های خودروساز و قطعه ساز، گزارش دقیقی براساس آخرین وضعیت گروه صنعتی ایران خودرو، به همراه پیشنهادات اجرایی مورد نظر، برای رئیس جمهور ارسال شود.

در جریان بازدید دین پرست از ایران خودرو، مقیمی مدیر عامل ایران خودرو با ابراز امیدواری نسبت به حمایت وزارت کشور از رفع موانع تولید و تحرک بخشی به کل جریان صنعت؛ گفت: ایران خودرو متعلق به ملت و عموم مردم ایران است.

در این بازدید، دین پرست با حضور در بخش‌های اصلی تولید محصولات ایران خودرو، از نزدیک در جریان روند فعالیت ها، چالش‌ها و مشکلات پیش روی این واحد بزرگ صنعتی قرار گرفت.

معاون اقتصادی وزارت کشور، همچنین از جدید‌ترین محصولات ایران خودرو بازدید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داود ساعدی
۱۶:۳۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
سلام جناب آقای دین پرست ! وقت بخیر , میشه لطف کنید و بفرمائید که قبل از تحریم ها , چرا خودروسازان با قیمتهای بالا به ملت شریف ایران اجحاف میکردند ؟ راستی چرا لیست سهامداران خودرو سازان علنی نمیشود ؟!
آخرین اخبار