مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه از فعالیت ۵۶۲ کانون در سطح مساجد استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،افشین کلات پور مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه در نشست اعضای شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با امام جمعه کرمانشاه، با اشاره به نقش انکارناپذیر مساجد در پیروزی انقلاب و پیشبرد اهداف آن، گفت : در دهه‌های گذشته تلاش بر این شد که از ظرفیت مساجد بیش از پیش، به ویژه در حوزه فرهنگ استفاده شود و در همین راستا راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در دستور کار قرار گرفت.

او گفت : امسال بیست و ششمین سال تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است و خوشبختانه تعداد این کانون‌ها امروز به ۲۵ هزار کانون در کشور رسیده است.

کلات پور با اشاره به جمعیت سه میلیون نفری این کانون‌ها، گفت: دشمنی مانند آمریکا سالانه ۷۰۰ میلیون دلار برای ضربه به فرهنگ اسلامی در کنگره تصویب می‌کند و این درحالی است که ما می‌توانیم با استفاده از همین ظرفیت جوان چندمیلیونی تمام نقشه‌های آن‌ها را نقش برآب کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه از تصویب اساسنامه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در ماه‌های اخیر خبر داد و افزود: تصویب این اساسنامه بگونه‌ای است که بتوان از ظرفیت مساجد بیش از پیش در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی استفاده کرد.

کلات پور از فعالیت ۵۶۲ کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح استان خبر داد و افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد مساجد استان دارای کانون هستند.

این مسئول افزود: هم اکنون ۳۰ هزار نفر در استان تحت پوشش این کانون‌ها فعالیت می‌کنند و دارای شناسنامه هستند و برنامه‌هایی که از اتاق فکر کشوری بیرون می‌آید ابتدا در استان بومی سازی شده و سپس در این کانون‌ها اجرایی می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

ظرفیت مساجد به ویژه در حوزه فرهنگ استفاده شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.