مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رونق استفاده از فضای مجازی، گفت : ضرروت دارد مساجد در این زمینه ورود کرده و با توجه به نیاز جامعه اقدام به محتواسازی کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حجت الاسلام حسین ملکی مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست با آیت الله علما نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، از مساجد به عنوان مهم‌ترین پایگاه‌های دینی و فرهنگی کشور یاد کرد و گفت : این اماکن از گذشته‌های دور تا به امروز همواره مرکز تحول فرهنگ جامعه بوده‌اند.

او با اشاره به شبیخون فرهنگی دشمن به ویژه در سال‌های اخیر، گفت : از دهه ۷۰ رهبر معظم انقلاب این خطر را به خوبی تشخیص داده و همواره نسبت به آن‌ها هشدار داده‌اند و در همین راستا بحث انجام فعالیت‌های فرهنگی منسجم در مساجد در دستور کار قرار گرفت.

ملکی افزود: در نهایت با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در همان سال‌ها راه‌اندازی شد و در حال حاضر تعداد آن‌ها به مرز ۲۵ هزار کانون در کشور رسیده است.

این مسئول با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از ظرفیت تمام و کمال مساجد، گفت: متاسفانه تا به امروز آنطور که باید از تمام ظرفیت مساجد استفاده نکرده‌ایم و در همین راستا اخیرا اساسنامه شورای عالی ستاد کانون‌های مساجد به تصویب رسیده که با تصویب آن تا حدی در خصوص استفاده از ظرفیت مساجد هدفمند عمل خواهد شد.

او گفت: ضرورت دارد همه افراد و دستگاه‌های مربوطه پای کار بیایند تا بتوانیم از ظرفیت مساجد به نحو شایسته‌ای استفاده کنیم.

ملکی به گام دوم انقلاب هم اشاره کرد و افزود: یکی از مراکز مهم در گام دوم انقلاب همین مساجد هستند و باید بر استفاده از تمام ظرفیت‌های آن‌ها تمرکز کنیم.

او افزود: نسل امروز بیش از هر زمان به مسجد و حضور در آن و استفاده از برنامه‌هایش نیاز دارد و باید در این زمینه نیازسنجی صورت گیرد.

مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد با اشاره به رونق فضای مجازی و حضور بیشتر جوانان و نوجوانان در این فضا، گفت: امروز مساجد ما باید در بحث فضای مجازی ورود کرده و محتواسازی کنند که خوشبختانه این کار در کشور شروع شده است.

او از راه‌اندازی کانون‌های دیجیتالی و فضای مجازی در مساجد هم خبر داد و افزود: توسعه این کانون‌ها باید در دستور کار تمام مساجد کشور قرار گیرد.

این مسئول گفت: مساجد پاک‌ترین اماکن در هر کوی و برزن هستند و باید این مراکز به محلی برای تجمع سالم جوانان و نوجوانان تبدیل شوند .

 

 

انتهای پیام/د

مساجد مرکز تحول فرهنگ جامعه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.