رییس کل دادگستری استان کرمانشاه طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» را بهترین راهکار آموزش حقوقی به مردم است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،پرویز توسلی‌زاده رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت : هر جامعه و حکومتی ارزش‌های متناسب با خود را دارد و به تبع ایران اسلامی هم مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و دینی است.

او گفت : جنگ تحمیلی هم به نوعی دفاع مقدس و ارزشمندی بود برای حاکمیت دین خدا و رفع ظلم که با فداکاری شهدا و ایثارگران حاصل شد و باید امروز قدردان آن‌ها باشیم.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: در دوره مدیریت جدید در دستگاه قضایی شاهد ادبیات جدیدی در این حوزه هستیم و یکی از موضوعاتی که مطرح شده آموزش همگانی حقوقی است که ریاست قوه هم بر آن تاکید دارد.

توسلی‌زاده گفت: بیشتر دعاوی حقوقی که مطرح می‌شود ناشی از عدم آشنایی طرفین دعوا به حقوق خود است که در این راستا باید بر آموزش این حقوق به مردم اهتمام داشته باشیم.

افزود:‌بهترین راهکار در راستای آموزش حقوقی به مردم طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» است که از ظرفیت بسیج حقوقدانان در این زمینه می‌توان بهره‌مند شد.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه ضمن تاکید بر اهمیت طرح مذکور با اشاره به اهمیت آن خواستار تحت پوشش قرار دادن کل جامعه در این طرح شد.

توسلی زاده گفت: یکی از مشکلات اصلی مردم در هنگام تنظیم قرارداد‌ها و عدم آشنایی آن‌ها به حقوق است که باید مشاورین حقوقی در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا هر کسی در هر رابطه حقوقی حتما با مشاوره یک حقوقدان اقدام به تنظیم قرارداد کند .

 

 

انتهای پیام/د

هر جامعه و حکومتی ارزش‌های متناسب با خود را دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.