کارشناس ناظر بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در تابستان امسال ۱۴۰ مورد مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی غیر بهداشتی در استان همدان پلمب شده است.

تعطیلی ۱۴۰ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی غیر بهداشتی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، افشین حولکی، کارشناس ناظر بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در طول سه ماهه تابستان امسال تعداد بازدید‌های ماموران بهداشت محیط و حرفه‌ای از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بیش از ۲۰ هزار مورد و بازدید از اماکن عمومی نیز ۳ هزار و ۲۰۰ مورد بوده است.

او اضافه کرد:در این بازرسی‌ها ۳۲۶ مورد اخطار برای مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف صادر شده و ۱۷۲ مورد نیز به دادگاه معرفی شده است.

حولکی ادامه داد: در بازدید از اماکن عمومی نیز ۱۲ مورد به دادگاه معرفی شده و ۱۱ مورد از اماکن متخلف که از شدت بالایی برخوردار بوده به تعطیلی کشیده شده است.

او با بیان اینکه در این مدت از ۶۹۳ مورد مواد غذایی نمونه برداری شده است افزود: ۱۲۱ تن مواد غذایی ناسالم معدوم سازی شده است.

کارشناس ناظر بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه نظارت‌های ما بر روی مراکز حساس بیشتر از مراکز غیر حساس است بیان کرد: مراکزی مانند رستوران ها، شیرینی سرا، نانوایی و فست فود‌ها از نمونه مراکز حساسی است که حداقل ماهی یک بار مورد بازرسی نیرو‌های ما قرار می‌گیرد.

او از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی از سوی واحد‌های صنفی با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند و گزارش دهند.

انتهای پیام/ ش

۱۴۰ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی غیر بهداشتی در همدان تعطیل شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.