معاون اجتماعی بهزیستی مازندران گفت: ریشه اصلی آسیب‌های اجتماعی در نحوه پرورش و تربیت کودکان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حسین زاده معاون اجتماعی بهزیستی مازندران در کارگاه آموزشی تربیت جنسی با رویکرد پیشگیری از کودک آزاری ، با اشاره به اینکه نباید روی کودکان بعنوان کالای لوکس سرمایه گذاری کنیم، گفت: خانواده‌ها در تربیت کودکان باید به همه ابعاد اخلاقی، اجتماعی، مذهبی، فرهنگی و جنسی توجه کنند، زیرا ریشه اصلی آسیب‌های اجتماعی در نحوه پرورش و تربیت کودکان است.

او تربیت جنسی را لازمه تربیت کامل کودکان دانست و افزود: امروزه نهاد‌های جامعه پذیری مانند خانواده، آموزش و پرورش، رسانه، موسسات تربیتی و مهد‌های کودک نقش مهمی در تربیت جنسی کودکان دارند، زیرا کودکان در هر سنی نیازمند به آموزش و آگاه سازی هستند.
حسین زاده گفت: همه ما در برابر تربیت کودکان مسئولیت اجتماعی داریم، اما امروزه خانواده‌ها به دلیل حیا، از تربیت جنسی فرزندان غافل هستند و از آگاهی و حساس سازی کودکان دوری می‌کنند در صورتی که در عصر ارتباطات کودکان و دانش آموزان مسائل تربیت جنسی را در فضای مجازی و از همسالان خود یاد می‌گیرند.

معاون اجتماعی بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه یادگیری مسائل جنسی از فضای مجازی یا همسالان موجب انحرافات جنسی می‌شود، افزود: امروزه همه چیز دنیا برای کودک عجیب و غریب است و به دنبال چرایی، چگونگی و چیستی محیط اطراف هستند، برای آن‌ها فرقی ندارد از گرمای خورشید بپرسند یا از ابر‌های سفید بالای سرشان؛ چرا که خط قرمز برای کودکان مفهومی ندارد و نمی‌توانند بین پرسش‌های جنسی و غیر جنسی تفاوت قائل باشند.

او گفت: بسیاری از والدین از جواب دادن به پرسش‌های جنسی کودکان طفره می‌روند، درحالی که یکی از مهم‌ترین وظایف آنان ایجاد ذهنیتی سالم درباره مسائل جنسی در کودک است، اگر کودک پاسخ مناسبی از والدین دریافت نکند در جایی که خانواده حضور ندارند آن را جستجو می‌کند.

حسین زاده با بیان اینکه اگر تربیت کودکان و فرزندان را مدیریت نکنیم فضای مجازی و دوستان آن‌ها را تربیت خواهند کرد، افزود: کودکان فرصت اجتماعی برای جامعه هستند و باید این فرصت را تبدیل به سرمایه اجتماعی کنیم.

کارگاه آموزشی تربیت جنسی با رویکرد پیشگیری از کودک آزاری و مداخلات در آن ویژه کارشناسان مراکز شبه خانواده و اورژانس اجتماعی بهزیستی مازندران به مدت ۲ روز برگزار شد.

انتهای پیام/س

اهمیت تربیت کودکان در مسایل جنسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.