رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: منشا دست‌اندازی‌ها با حرص و طمع به بیت‌المال و همچنین از بین بردن حقوق دیگران دوری از قرآن مجید است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، روز یکشنبه در بازدید از کلاس‌های قرآن امامزاده، ولی بن موسی الکاظم (ع) راوند با بیان اینکه اگر به قرآن نزدیک شویم برابری، برادری و عدالت اجتماعی در کشور حاکم خواهد شد، افزود: علت تمام مشکلاتی که در نظام فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور وجود دوری جستن از قرآن کریم است.

او با اشاره به اینکه در قرآن کریم دنیاطلبی جایگاهی ندارد بلکه ایثار، برادری ومودت دارای ارزش است تصریح کرد: اگر به قرآن نزدیک شویم، تشریفات، تجملات و چشم و هم‌چشمی هرگز زندگی‌ها را متلاشی نخواهد کرد.

به گفته او، سیاست‌های کلی نظام که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ می‌شود نشات گرفته از قرآن و اندیشه‌های این کتاب آسمانی است.


رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه اگر نتوانیم قرآن را بخوانیم، نمی‌توانیم آن را بفهیم و اگر قرآن را نفهمیم، نخواهیم توانست به این کتاب الهی عمل کنیم، یادآور شد: با مسیری که رهبری معظم انقلاب ترسیم فرموده‌اند یعنی ۱۰ میلیون نفر حافظ کل قرآن در کشور خیلی فاصله داریم، چون هنوز شمار آن‌ها ۱۰۰ هزار نفر نرسیده‌اند.

حجت‌الاسلام حسینی به وجود ۷۰ نفرحافظ کل قرآن در طاهرآباد و ۵۰ نفر حافظ کل قرآن در سفیدشهر اشاره کرد و گفت: منطقه کاشان برای کشور امید ایجاد می‌کند، چون در ۴۰ سال قبل، حتی پنج نفر حافظ قرآن در کل کشور وجود نداشت و این حافظان بشارت و امیدواری ایجاد می‌کنند.

او با بیان اینکه حضرت صاحب‌الزمان (عج) وقتی ظهور می‌کنند خیمه‌های آموزش قرآن را در همه مکان برپا و مسجد سهله را تبدیل به مکتب قرآن میکنند یادآور شد: از آنجا که سفارش تمام اهل بیت (ع) تمسک جستن به قرآن کریم و تربیت و پرورش این کتاب الهی بوده است هم اکنون نیز باید شرایطی فراهم شود که همواره یک برنامه قرآنی در دست داشته باشیم.

به گفته او، وظیفه اصلی پیامبر گرامی اسلام حضرت رسول اکرم (ص) و امامان معصوم (ع) ترویج دین، معارف، تعلیم و آموزش قرآن بوده که بر همین اساس یاران پیامبر و حضرت علی (ع) تربیت شدند.

 
انتهای پیام/م 

 

دوری از قرآن مجید منشا دست‌اندازی‌ها به بیت‌المال و تضییع حقوق دیگران است

برچسب ها: سازمان اوقاف ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.