رئیس اداره بهداشت محیط وزارت بهداشت در مورد مصرف آب و غذای غیربهداشتی در مراسم راهپیمایی اربعین هشدار داد.

مردم از مصرف آب غیربسته‌بندی در طول پیاده‌روی مصرف کنند / تا حد امکان از مواد غذایی موکب‌های ایرانی به دلیل رعایت مسائل بهداشتی استفاده شودمحسن فرهادی معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به توصیه‌های بهداشتی به زائران مراسم پیاده‌روی اربعین، اظهار کرد: ما به زائران اربعین توصیه می‌کنیم که هنگام پیاده‌روی بهتر است از آب بسته‌بندی استفاده کنند.

 معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تأکید کرد: بازرسان بهداشت محیط کنترل دقیق و ویژه‌ای بر روی موکب‌های بین دو شهر نجف و کربلا دارند و به همین دلیل به مردم توصیه می‌کنیم که تا حد امکان از غذاهای موکب‌های ایرانی استفاده کنند زیرا آنها مسائل بهداشتی را با همکاری و نظارت بازرسان بهداشت محیط به طور کامل رعایت می‌کنند.


بیشتر بخوانید: تمهیدات ویژه اورژانس برای راهپیمایی اربعین حسینی


بخور، نخورها برای زائران اربعین حسینی

فرهادی گفت: افرادی که در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند بهتر است با خود غذاهای فاسد شدنی را حمل نکنند و برای تقویت بنیه جسمانی خود از مواد غذایی خشکی مانند خشکبار و غذاهای کنسرو شده استفاده کنند تا دچار مسمویت غذایی در طول مسیر پیاده‌روی اربعین نشوند.

 معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: یکی از مسائلی که وزارت بهداشت توجه دقیق و جدی نسبت به آن دارد، موضوع تردد زائران کشورهای هم‌جوار مانند پاکستان و افغانستان است،  وزارت بهداشت کنترل کامل بر روی سلامت زائران دارد و هیچگونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

او گفت: تا حد امکان برای مصرف نوشیدنی‌های گرم مانند چای از لیوان‌های گیاهی یا فلزی استفاده کنند زیرا لیوان‌های پلاستیکی کدر و حتی شفاف مناسب مایعات داغ نیستند.

انتهای پیام/

توصیه های وزارت بهداشت برای مصرف مواد غذایی در ایام پیاده روی اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار