از آنجا که مرز مهران امن‌ترین و نزدیک‌ترین مرز به کربلای معلی است پیش بینی می‌شود پیک تردد زوار تا بالای ۳۵۰ هزار نفر در مرز مهران بالا رود.

پیش بینی تردد بیش از ۳۵۰ هزار نفر از مرز مهران / اجرایی شدن پروژه های زیرساختی اربعین

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، استان ایلام با ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک از مهمترین استان‌های مرزی با عراق شناخته می‌شود، وجود مرز مهران به عنوان امن‌ترین مرز زمینی کشور باعث شده سالانه میلیون‌ها زائر از سراسر کشور از این مرز برای عزیمت به کربلا استفاده کنند.

امروزه استان ایلام و مرز مهران به عنوان دروازه عتبات عالیات شناخته می‌شوند چراکه طی چند سال اخیر که بحث اربعین در کشور مطرح شده بیش از ۶۵ درصد زوار اربعین از مرز مهران برای عزیمت به کربلا استفاده می‌کنند.

برای اربعین ۹۸ مردم استان ایلام و به خصوص شهر مرزی مهران از هم اکنون آماده شده اند، طبق اعلام مسئولان قرار است بیش از چهار میلیون زائر از دروازه عتبات عالیات عبور کنند.

پیک تردد زوار تا بالای ۳۵۰ هزار نفر در مرز مهران بالا می‌رود

استاندار ایلام با اشاره به در پیش بودن اربعین گفت: اربعین امسال با سال‌های قبل متفاوت است، چراکه با توجه به حذف ویزا مسئله تراکم جمعیت داریم که البته تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

قاسم سلیمانی دشتکی در ادامه ضمن اینکه پیش بینی کرد که در اربعین ۹۸ بیش از ۴ میلیون تردد از مرز مهران انجام شود، اظهار کرد: امسال احتمال دارد پیک تردد زوار تا بالای ۳۵۰ هزار نفر در مرز مهران بالا رود.

او ادامه داد: پیش بینی می‌شود مرز خسروی در حالت عادی حداکثر ۳۰۰ هزار تردد داشته باشد.

استاندار ایلام افزود: تحولات بسیار خوبی در پروژه‌های زیرساختی اربعین صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به آسفالت کنارگذر غربی، ایجاد زیرگذر و روگذر و جداسازی پایانه برکت از پایانه مرزی، احداث زیرگذر ارغوان، ایجاد یک تونل و چند پل و تعریض مسیرها، احداث سکوها، سرویس‌های بهداشتی، سایه بان‌ها و ... اشاره کرد.

هر نوع داروی مخدر در کشور عراق جرم محسوب می‌شود

نماینده عالی دولت در استان به زائران توصیه کرد که مواظب باشند هر نوع داروی مخدر از جمله دارو‌های مسکن در کشور عراق جرم محسوب می‌شود و قوانین عراق در این خصوص بسیار سفت و سخت است.

او ادامه داد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در این زمینه به ستاد اربعین کمک کند و تا جایی که امکان دارد اطلاع رسانی انجام دهد.

اعلام محدودیت‌های ترافیکی طی اربعین در استان ایلام

رئیس پلیس راه استان از ایجاد محدودیت تردد برخی از وسایل نقلیه در ایام قبل، حین و پس از اربعین حسینی در استان ایلام خبر داد.

با توجه به افزایش تردد‌ها در ایام اربعین حسینی و به جهت تسهیل در تردد‌های جاده ای، تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه تا پایان روز سه شنبه ۳۰ مهر ماه ممنوع خواهد بود.

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: با توجه به افزایش تردد‌ها در ایام اربعین حسینی و به جهت تسهیل در تردد‌های جاده ای، تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه تا پایان روز سه شنبه ۳۰ مهر ماه در مسیر‌های حمیل سرابله - ایلام، قلاجه - ایوان - ایلام، ایلام - مهران، ایلام - ملکشاهی - مهران و مهران - دهلران و بالعکس ممنوع خواهد بود.

او افزود: محدودیت‌های ایجاد شده به سبب ظرفیت کم راه‌های استان و پرپیچ و خم بودن راه‌ها و عرض کم در بسیاری از مقاطع است.

همتی زاده گفت: امیدواریم با همکاری و مشارکت مردم خوب کشورمان و به ویژه هم استانی‌های عزیز شاهد تردد روان و بدون حادثه در مسیر‌های جاده‌ای استان و به ویژه مسیر‌های منتهی به مرز مهران باشیم.

پیش بینی تردد بیش از ۳۵۰ هزار نفر از مرز مهران / اجرایی شدن پروژه های زیرساختی اربعین

 

آمادگی کامل علوم پزشکی ایلام برای خدمات رسانی به زوار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز بیان کرد: در جلسات و رایزنی‌هایی که با مسئولان وزارت بهداشت داشته‌ایم؛ تمام ظرفیت‌ها، چالش‌ها و نیازمندی‌های استان در حوزه بهداشت و درمان انعکاس داده شده است.

محمد کریمیان اظهار کرد: ما از منظر سازمانی و شرعی مکلف به خدمات‌رسانی مناسب به زائران اربعین حسینی هستیم و قطعاً در این راه نیز وزارت بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی حمایت قاطعانه و همه جانبه‌ای خواهد داشت.

او افزود: به واسطه حذف ویزا در اربعین حسینی مطمئناً جمعیت بیشتری نسبت به گذشته در کنگره عظیم اربعین شرکت خواهند داشت و به تبع آن نیز جمعیت افزونتری هم از استان ایلام تردد می‌کنند.

کریمیان بیان کرد: اگرچه تمام شهرستان‌های استان درگیر خدمات‌رسانی به زائران خواهند بود، اما بار اصلی بر روی دوش شهرستان مهران است و ضرورت دارد که حوزه بهداشت و درمان این شهرستان بیش از گذشته تقویت گردد.

او اظهار کرد: پیش از فرارسیدن اربعین حسینی و تردد زائران؛ باید تمامی نواقص و چالش‌ها در حوزه بهداشت و درمان رفع شوند تا در ارائه خدمات به زائران مانع و مشکلی مشهود نباشد.

تونل اربعین برای اربعین زیربار ترافیک می‌رود

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از بازگشایی تونل بزرگ اربعین (قلاجه) تا اواسط مهرماه و قبل از ایام اربعین حسینی خبر داد.

علی اصغر کاظمی اظهار کرد: تکمیل سیستم روشنایی تونل اربعین به ۸۰۰ چراغ، ۴۲ تهویه و ۴۸ جت فن نیاز داشت که با تلاش و جدیت پیمانکاران مرتبط تمامی آن‌ها نصب شده است.

وزیر کشور امروز از مرز مهران بازدید می‌کند

همچنین امروز رحمانی فضلی وزیر کشور به قصد بازدید از پایانه مرزی مهران و بررسی آخرین وضعیت اربعین در استان به ایلام سفر می‌کند.

در این سفر یک هیئت متشکل از عوامل ستاد مرکزی اربعین کشور وزیر کشور را همراهی می‌کند.

رحمانی فضلی در ادامه از طریق مرز مهران وارد کشور عراق می‌شود و ضمن بازدید از مسیر تردد زوار در آن طرف مرز با همتای خود درخصوص اربعین بحث و گفتگو خواهد کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.