رئیس پلیس راه استان ایلام گفت:موکب داران باید به هشدار‌های پلیس برای جانمایی موکب‌ ها در اربعین توجه کنند.

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; گفت:هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا برقراری عدالت و مقابله با ظلم بود و هدف شرکت کنندگان در راهپیمایی عظیم اربعین نیز تداعی کننده قیام امام حسین (ع) است.

او اظهار کرد:با توجه به تجربیات سال‌های گذشته و به منظور خدمات رسانی هرچه بهتر به زائران اربعین حسینی (ع)، مسئولان موکب‌ها به ویژه موکب سه راهی کارزان واقع در محور سرابله با توجه به وضعیت هندسی آن ، باید نکات ایمنی را در حین استقرار موکب‌ها در سال جاری رعایت کنند تا از حوادث و گره‌های ترافیکی پیشگیری شود.

همتی زاده بیان کرد: موکب داران قبل از برپایی موکب‌ها باید هماهنگی لازم را با عوامل انتظامی و پلیس راه استان به منظور جانمایی محل موکب‌ها داشته باشند.

او افزود: برخی از نکات ایمنی که موکب داران باید رعایت کنند عبارت اند از :

- رعایت نکات ایمنی در خصوص اطلاع رسانی از فاصله ۸۰۰متری،۶۰۰ متری،۴۰۰ متری،۲۰۰ متری و ۱۰۰ متری قبل از موکب به منظور پیشگیری از انسداد مسیر‌ها و وقوع تصادفات بخصوص تصادفات برخورد با عابرین پیاده

- مدیریت سرعت قبل از موکب‌ها با نصب تابلو‌های هشداری از فاصله ۸۰۰ متری،۶۰۰ متری،۴۰۰ متری،۲۰۰ متری و ۱۰۰ متری

- حضور نیرو‌های انتظام بخش متولی موکب در راستای جلوگیری از پارک کردن وسایل نقلیه در سطح راه‌ها

- ارتباط متولی موکب‌ها با مسئولین ترافیکی به منظور تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه و متوقف نمودن فعالیت موکب‌ها در مواقع لزوم و اضطراری

- توجیه نیرو‌های متولی در خصوص خطرات جاده‌ای و پرهیز از هرگونه تردد در سطح آسفالت

- ایجاد روشنایی مناسب محل استقرار موکب‌ها به منظور جلوگیری از برخورد وسایل نقلیه با زائرین و عوامل خدمات رسان موکب‌ها 

رئیس پلیس راه استان ایلام مطرح کرد: امیدوارم امسال نیز همانند سال‌های گذشته، مردم شریف ایلام، برای زائران اربعین حسینی سنگ تمام بگذارند.

انتهای پیام/ ن

توصیه ایمنی به موکب هایی که در مسیرهای خطرناک مستقر هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.