معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت:این نهاد با هدف ارائه خدمات سلامت،کاهش آلام و تسکین آلام بشری براساس اصول وآرمان های نهضت جهانی فعالیت خود را ادامه داده است.

تشریح خدمات جمعیت هلال احمر استان ایلام در عرصه های مختلف از ابتدای سال۱۳۹۸ علی اصغر علی اکبری معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام  ;گفت: طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اقدامی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از تصادفات جاده‌ای است که امسال در نوزدهمین سال این طرح ، بیش از ۱۰ هزار ۵۰۰ نفر از مسافران نوروزی به ۲۲ پایگاه ثابت و سیار هلال احمر ایلام در این طرح مراجعه کردند و از خدمات آنها بهره مند شدند.

علی اکبری بیان کرد: این طرح با مشارکت ۲۵۴ نفر از جوانان هلال احمر خدماتی در حوزه های مختلف از جمله توزیع بسته های فرهنگی و بروشور آموزشی، توزیع نقشه و راهنما، برپایی ایستگاه های سلامت، توزیع کیف کمک های اولیه، برپایی خیمه های نماز، امضاء میثاق نامه بهرفت (با هدف پیشگیری از تصادفات جاده ایی با رعایت نکات ایمنی) و فضای دوستدار کودک ارائه شد.

او در خصوص طرح دادرس اظهار کرد: این طرح از فعالیت های آموزشی و تربیتی تاثیرگذار و از عرصه‌های پرطرفدار و مورد توجه جوانان داوطلب هلال احمر است که همه ساله در بیش از ۱۰۰ مدارسه در استان ایلام جهت ارتقای توانمندی های علمی و امدادی جوانان جهت حضور در عرصه های خدمات امدادی و عام المنفعه برگزار می شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان با اشاره به طرح دادرس ادامه داد: امسال در هفتمین مرحله این مسابقات در ۸ آیتم مختلف پناه گیری و خروج ایمن، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، احیای قلبی ریوی، کنترل خونریزی، پانسمان و بانداژ، آتل بندی، حمل مصدوم، اطفا حریق، اسکان اضطراری و در سه سطح شهرستان، استان و کشور برگزار شد و تیم دختران دادرس استان ایلام امسال در مسابقات کشوری علاوه بر کسب رتبه سوم در رشته اطفاء حریق، موفق به کسب جام بشردوستی شدند و تیم دادرس پسران هم در مرحله کشوری موفق به کسب دو مقام دومی در آیتم های اطفا حریق و حمل مصدوم همچنین مقام اول در مسابقه جانبی هفت سنگ و مقام دوم در مسابقه جانبی حمل آب را کسب کردند.

او افزود: اعزام تیم سحر (سامانه حمایت های روانی و اجتماعی پس از بلایا) جوانان هلال احمر به مناطق سیل زده و محروم استان و ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و ورزشی به بیش از 200 نفر از کودکان و نوجوانان مناطق سیل زده که موجی از شادی و نشاط در بین آنها به وجود آمد.

علی اکبری گفت: از دیگر اقدامات جوانان جمعیت هلال احمر استان ایلام اجرای طرح پیمان در زمینه توانمند سازی مناطق کم برخوردار و کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد در منطقه شهرک شهید کشوری ایلام (سرطاف) است که از ابتدای تیرماه این طرح با ارائه برنامه های فرهنگی، اجتماعی، امدادی و بشر دوستانه ویژه کودکان ، نوجوانان و زنان خانواده های سرطاف توسط جوانان هلال احمر آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان با اشاره به این طرح  عنوان کرد: توزیع ۱۲۰۰ بسته نوشت افزار و لوازم التحریر همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در بین ۵ مدرسه از دیگر برنامه های بود که توسط جوانان هلال احمر در منطقه کم برخوردار شهرک شهید کشوری ایلام اجرا شد.

او افزود: تعداد ۱۲۷ نفر از اعضای جوانان جمعیت هلال احمر استان جهت حفظ آمادگی و ایجاد توانمندی اعضا برای مشارکت در فعالیت‌های امدادی و ایجاد انگیزه و علاقه بین جوانان به اردوهای کشوری اعزام شدند.

علی اکبری با اشاره به پایان یافتن تابستان و آغاز فصل مدارس و دانشگاه ها ادامه داد: طرح شوق رویش با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان عضو هلال احمر همه ساله درفصل تابستان اجرا می شود که در این طرح فعالیتهایی مختلف آموزشی، بشردوستانه، فرهنگی و اجتماعی برای پرورش توانمندی های جوانان ارائه می شود و لازم به ذکر است که جمعیت هلال احمراستان ایلام موفق به کسب رتبه دوم استانی و دستگاه برتر در غنی سازی اوقات فراغت جوانان در سال ۱۳۹۷گردید.

او با اشاره به نزدیک بودن ایام اربعین حسینی خاطر نشان کرد: حضور میلیونی زائران در پیاده روی عظیم اربعین نشان از ارادت مردم کشورمان به اهل بیت و امام حسین(ع) دارد و اعضای جوانان هلال احمر استان برای خدمات رسانی به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) آمادگی کامل دارند و این خدمات رسانی تا بازگشت همه زائران از کربلا ادامه دارد.

 

انتهای پیام/با

گزارش عملکرد جوانان جمعیت هلال احمر استان ایلام در ۶ ماه اول سال ۱۳۹۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.