ملی پوش سابق وزنه برداری ایران از عملکرد کادر فنی تیم ملی در بازی‌های جهانی تایلند دفاع کرد.

رشید شریفی، ملی پوش سابق رشته وزنه برداری در المپیک پکن در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص رقابت‌های جهانی تایلند که با عنوان چهارمی ایران در این بازی‌های به پایان رسید، اظهار داشت: این تیم در بخشی موارد خوب ظاهر شد و در بخشی موارد می‌توان ایراداتی به انتخاب وزنه‌ها داشت. بعد از اتمام مسابقات می‌توان به ایراد‌ها وارد شد. من و یا هر مربی که در آن شرایط قرار داشته باشیم، می‌توانیم بهترین تصمیم‌ها را بگیریم. در کل نتیجه تیم ملی را خوب ارزیابی می‌کنم. ۳-۴ نفر از اعضای تیم ملی که باتجربه هم نبودند، توسط برخواه میدان دیدند و نتیجه هم گرفتند البته این نقد درست است که در اوزان غیرالمپیکی مدال گرفتیم، اما این جوانان می‌توانند در آینده به تیم ملی وزنه برداری کمک کنند.

شریفی: اگر دادرس وزنه هایش را مهار می‌کرد، همه از برخواه تعریف می‌کردند


بیشتر بخوانید: انتقاد تند سعید علی‌حسینی از سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری + عکس


داوودی از لحاظ ذهنی آماده نبود

ملی پوش سابق دسته فوق سنگین در خصوص عملکرد داوودی و دادرس در این دوره از بازی‌ها بیان کرد: در نبود بهداد سلیمی که از وزنه برداری خداحافظی کرد و سعید علی حسینی که به هر دلیلی در این بازی‌ها حاضر نشد، وزنه برداری نداشتیم که بتوانیم صددرصد از مدال آوری او اطمینان داشته باشیم. داوودی اگر وزنه‌های دوم و سوم خود را مهار می‌کرد، شانس کسب مدال داشت. البته به سن داوودی هم باید توجه داشته باشیم و بدانیم که او جوان است. رقابت با غول‌های سنگین وزن، استرس دارد و باید به داوودی زمان بدهیم. بدن داوودی روز مسابقه آماده بود، اما شاید از لحاظ ذهنی برای رقابت جهانی آماده نبود و به نظرم همان علی داوودی همیشگی نبود. انخاب وزنه‌ها کمی ریسکی بود، اما بعد از پایان رقابت‌ها خیلی از اهالی وزنه برداری از برخواه، سرمربی تیم ملی انتقاد می‌کنند که چرا آنقدر وزنه دوم داوودی را افزایش داد.

شریفی: اگر دادرس وزنه هایش را مهار می‌کرد، همه از برخواه تعریف می‌کردند


بیشتر بخوانید: تکروی یک نفره، ضرر ۸۰ میلیونی/ وزنه‌ای که روی سر غرور خراب شد


برخواه مربی کم تجربه‌ای نیست

او ادامه داد: اگر داوودی وزنه دوم خود را مهار می‌کرد، هیچکس نمی‌گفت که چرا چنین وزنه سنگینی را برای او انتخاب کردند. همان اتفاقی که برای دهدار در دسته ۱۰۲ کیلو رخ داد و در نهایت دهدار مدال طلای دوضرب را به دست آورد. دادرس هم اگر چند کیلو کمتر انتخاب می‌کرد، شاید می‌توانستیم در بخش تیمی روی سکو برویم، اما دادرس از چهره اش مشخص بود که اصلا خودش نیست و نمی‌داند چه کار می‌کند. برخواه مربی کم تجربه‌ای نیست و در تمرینات، دادرس بهترین از این‌ها را بالای سر برده است.

شریفی: اگر دادرس وزنه هایش را مهار می‌کرد، همه از برخواه تعریف می‌کردند


بیشتر بخوانید: انتقاد شدید مربی علی میری از کادر فنی تیم ملی وزنه‌برداری ایران


موضوع کیانوش از ابتدا نباید رخ می‌داد

شریفی درباره اتفاقات تلخی که در دسته ۹۶ کیلوگرم این دوره از بازی‌ها برای کیانوش رستمی رخ داده است، گفت: من با کیانوش مخالف نیستم. او با روش خودش در المپیک ۲۰۱۶ مدال طلا را به دست آورد. اما اینکه یک ورزشکار در تیم ملی باشد و هماهنگی‌های لازم را نیز با فدراسیون وزنه برداری انجام دهد، بحث دیگری است. به نظر من از ابتدا نباید این اتفاق رخ می‌داد. حالا هم باید تعاملی بین رستمی و فدراسیون انجام بپذیرد که دیگر چنین اتفاقی تکرار نشود. استعداد و پتانسیل رستمی حیف است.

شریفی: اگر دادرس وزنه هایش را مهار می‌کرد، همه از برخواه تعریف می‌کردند


بیشتر بخوانید: مصدومیت مرادی جای امیدواری دارد/ علی‌حسینی دوران نقاهت خود را پشت سر می‌گذارد


فقط ۳ ملی‌پوش آماده برای المپیک داریم

او ادامه داد: ما در المپیک توکیو، ۲ سهمیه خواهیم داشت و کیانوش رستمی، سهراب مرادی و سعید علی حسینی تنها شانس‌های وزنه برداری ایران خواهند بود. من در جریان مشکلاتی که بین علی حسینی و برخواه رخ داده است، نیستم. نمی‌دانم در اردوی تیم ملی چه اتفاقی رخ داده و آیا واقعا سعید به خاطر مصدومیت در این بازی‌ها شرکت نکرده است یا دلیلش  اختلاف نظر با کارد فنی است. باید این قهرمانان حفظ شوند و واضح است که تا المپیک کسی را به جز این ۳ نفر نخواهیم داشت. شاید با وجود تالاخادزه نتوانیم مدال طلای سنگین وزن را کسب کنیم، اما نقره و برنز را به راحتی کسب خواهیم کرد.

شریفی: اگر دادرس وزنه هایش را مهار می‌کرد، همه از برخواه تعریف می‌کردند

انتهای پیام/

اظهارات شریفی درباره عملکرد تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابت های جهانی تایلند 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار